בשנת כהונתו האחרונה: 456 אלף ש' בחודש למנכ"ל ITL, אלי ונציה

ITL נרכשה באחרונה על ידי אלביט מערכות, וונציה פרש מתפקידו

77 חברות (כולל פרטיות) פרסמו עד רגע זה את דו"חותיהן השנתיים, והיד עוד נטויה. רוב החברות הגדולות עדיין לא חשפו את עלויות השכר של בכיריהן, ובינתיים אנו לומדים על עלויות השכר בחברות קטנות עד בינוניות.

ונתחיל ב-ITL (איי.טי.אל), שנרכשה באחרונה על ידי אלביט מערכות. עלות שכרו של מנכ"ל איי.טי.אל היוצא, אלי ונציה, עמדה אשתקד על 5.5 מיליון שקל או 456 אלף שקל בחודש - עלות שמכניסה את ונציה לעשירייה השנייה בדירוג "ליגת העל" של "גלובס". עלות שכרו של ונציה כללה דמי ניהול בשווי של 1.4 מיליון שקל (25% מהסך), ובונוס בשווי של 4 מיליון שקל (73% מהסך). ונציה כיהן בתפקידו במשך ארבע וחצי שנים.

במקרה של המלט, אחת מחברות הפורטפוליו של דסק"ש, מקבל השכר הבכיר בחברה הוא המנכ"ל אורי אולינר. עלות שכרו של אולינר עמדה אשתקד על 2.7 מיליון שקל או 223 אלף שקל בחודש. עלות זו כללה שכר ותוספות סוציאליות בשווי של 1.6 מיליון שקל (59% מהסך), בונוס בשווי של 861 אלף שקל (32%) ומרכיב של תגמול הוני ששוויו יחסית שולי לשאר המרכיבים. המלט, המייצרת אביזרי צנרת, מחברים, ברזים ושסתומים, נסחרת לפי שווי של 401 מיליון שקל לאחר שהמניה עלתה מתחילת השנה בשיעור צנוע של 3.8%.

בקבוצת הנדל"ן דורי מקבל השכר הבכיר הוא המנכ"ל אורי דורי, שעלות שכרו עמדה אשתקד על 2.7 מיליון שקל או 226 אלף שקל בחודש. עלות זו כללה שכר בשווי של 1.1 מיליון שקל (40%) ודמי ניהול בשווי של 1.2 מיליון שקל (43%). העלות לא כללה מרכיב הוני.

אופציות נוספות למנכ"ל בבילון

בבילון, מפתחת תוכנות התרגום, הודיעה אתמול על הקצאת חבילת אופציות נוספת למנכ"ל, אלון כרמלי. כרמלי יקבל 1.6 מיליון אופציות הניתנות להמרה למניות רגילות. האופציות יוקצו לפי מחיר מימוש של 5.889 שקל - מחיר הסגירה של המניה ביום שלפני מועד האישור של הדירקטוריון להקצאה (חל לפני שבוע ימים). השווי הכלכלי של האופציות הוא 2.7 מיליון שקל, והן שוות ערך לשיעור של 3.2% מהון החברה (בדילול מלא). בבילון נסחרת לפי שווי של 251 מיליון שקל לאחר שהמניה גמעה 13.4% מתחילת השנה.