נתניהו שולח אתכם לרכוש דירה בירוחם ודימונה, עם נוף לכור הגרעיני: "הזדמנות של פעם ב-20 שנה"

רה"מ בוועידת הנגב: "יש ביקוש של אלפי משפחות בנגב ואין מגרשים; למה? כי אין מקום בנגב?"

"יש ביקוש של אלפי משפחות בנגב ואין מגרשים. על כל מגרש שמשווק יש עשרה מתמודדים, זו הזדמנות של פעם ב-20 שנה, אנשים רוצים לעבור לערים כמו ירוחם ודימונה בגלל מחירי הדירות בתל אביב. אבל אומרים שאין מגרשים. למה? כי אין מקום בנגב? כי אין מספיק שטחים? כי זה צפוף בגורדי שחקים? יש פה ביורוקרטיה הזויה, אין מילה אחרת". את הדברים האלה אמר היום (ג') ראש הממשלה בנימין נתניהו בנעילת ועידת הנגב 2011 שנערכה במלונות הרודס ודן באילת.

נתניהו הוסיף: "אם בנגב אין מגרשים, אעז מה שצריך לעשות הוא לעקוף את הביורוקרטיה כדי שהזוגות הצעירים שרוצים לבוא לנגב יבנו פה בית וכדי שהמלונאים יוכלו לבנות פה בתי מלון. אנחנו קרובים מאוד לרפורמה (הכוונה לתוכנית ה-50 אלף יחידות דיור להאצת תכנון הבנייה למגורים) שתאפשר ייעול של ממש לטובת אזרחי ישראל והמלונאים שרוצים להקים מלונות בנגב, ואני יודע כמה אתם נאבקים ומחכים למעלה מעשור כדי לבנות משהו".

בהתייחסו לנגב ולאילת ציין נתניהו כי "נעשו ונבנו פה דברים, אבל יש דבר אחד שאנחנו חייבים להכיר בו והיא העובדה הבסיסית שלמעלה מ-60 שנה לאחר הקמת המדינה, בנגב, שמהווה 60% משטחינו, חיים בסך הכל 10% מהאוכלוסיה. המדינה שלנו היא אחת הקטנות בעולם ורוב האוכלוסייה שלנו מקובצת בין גדרה לחדרה עם בליטה מסויימת בירושלים. גם הגליל וגם הנגב לא קיבלו עד היום את תנופת הפיתוח הדרושה ולו מטעם מחירי הדיור הגבוהים".

נתניהו קרא גם "לעצור את שיטפון המסתננים הבלתי חוקיים כדי להבטיח את עתידנו" וכן להשלים את העברת בסיסי צה"ל מהמרכז לנגב. "אני מקבל על עצמי את המשימה ואת האחריות הזו בשמחה ונעביר את צה"ל דרומה. בניית עיר הבה"דים בנגב היא עניין חשוב מאין כמוהו כי הוא נותן ביטוי למחויבות של המדינה להעתיק פעילויות שלנו וליצור גרעין של אוכלוסיה ואוכלוסיית תמך שיעצימו את הפיתוח של הנגב", הוסיף רה"מ.