לדור: החלטה בתיק המינויים הפוליטיים של אולמרט - באפריל

כך עולה מתשובת פרקליט המדינה לפניית אומ"ץ ■ החלטת הפרקליטות להעמיד לדין את אולמרט בפרשה זו התקבלה כבר במאי 2010, ואולם עד כה טרם התקיים השימוע לסנגוריו

פרקליט המדינה משה לדור מבקש לקבל החלטה בתיק המינויים הפוליטיים שבו חשודים ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ועוזרו עובד יחזקאל, עד אמצע חודש אפריל.

החלטת הפרקליטות להעמיד לדין את אולמרט בפרשה זו התקבלה כבר בחודש מאי 2010, ואולם עד כה טרם התקיים השימוע לסנגוריו של אולמרט, וזאת עקב טענותיהם כי הם אינם יכולים ללמוד את חומר החקירה בתיק, במקביל לניהול משפטו של אולמרט בפרשות אחרות.

במכתב תשובה מלשכת פרקליט המדינה, בתגובה לפניית תנועת אומ"ץ בעניין זה, נמסר כי "בעת הקרובה ייערך שימוע בתיק המינויים הפוליטיים, ולאחריו תתקבל החלטה סופית האם יוגש כתב אישום אם לאו".

הפרקליטות פנתה לסנגוריו של אולמרט בדרישה כי יודיעו עד סוף חודש מארס האם בדעתם להתייצב לשימוע ומתי יהיה באפשרותם לעשות זאת, מאחר שהפרקליטות מבקשת לקבל החלטה סופית בתיק עד אמצע חודש אפריל.

ועם זאת, סנגוריו של אולמרט, עורכי הדין אלי זהר, רועי בלכר, נבות תל-צור ונוית נגב, טרם החליטו אם לקיים את השימוע, והם עומדים על עמדתם כי בכל מקרה אין באפשרותם לקיים את השימוע כל עוד מתנהל משפטו של אולמרט בפרשות טלנסקי, ראשונטורס ומרכז ההשקעות.

לטענת סנגורי אולמרט, 3 יחידות שונות בפרקליטות מטפלות בתיקיו השונים של ראש הממשלה לשעבר - פרקליטות מחוז ירושלים, פרקליטות מיסוי וכלכלה והמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה; בעוד שצוות הסנגורים נאלץ לטפל במקביל בכלל התיקים.

בעקבות החלטתו של לדור בפרשת הולילנד השבוע, צפויים סנגוריו של אולמרט לקבל את חומרי החקירה גם בתיק זה בשבועות הקרובים, ולאחר מכן יתחילו המגעים לקביעת מועד לשימוע גם בפרשה זו.

אולמרט: "פשוט אבסורד"

יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן, מסר בתגובה: "זה פשוט אבסורד. על המשפט בירושלים מופקד צוות הפרקליטים של מחוז ירושלים, על תיק הולילנד מופקד צוות פרקליטים של מחוז תל-אביב, ועל תיק המינויים הפוליטיים מופקד צוות פרקליטים מפרקליטות המדינה. לא ייתכן שכל צוות פועל כאילו כל השאר לא קיים. במקרה הטוב מדובר בחוסר תשומת-לב, ובמקרה הפחות טוב מדובר בהתנהלות פוגענית מכוונת.

"האינטרס הציבורי חייב להיות קודם כל לתת למר אולמרט את הזכות המינימלית הבסיסית ביותר הניתנת לכל אזרח, והיא הזכות להגן על עצמו בצוורה הטובה ביותר במשפט המתנהל נגדו. המשפט עצמו מתנהל 3 ימים בשבוע, כל שבוע, ללא הפסקה. הסטת המשאבים המוגבלים מהמשפט לעניינים אחרים כרגע הם פגיעה בהתנהלות המשפט עצמו".