אקסלנס הרוויח 140 מיליון שקל בשנת 2010

החברה הבת קסם תרמה הכנסות של 120 מיליון שקל, בין היתר בזכות צמיחה של 2.2 מיליארד שקל, מתוכם קרוב למיליארד שקל גיוסים‏

‎‎אקסלנס סיכם היום שנה מוצלחת של גידול בהכנסות וברווח הנקי. בית ההשקעות שבשליטת הפניקס מקבוצת דלק של יצחק תשובה רשם ב-2010 עלייה של 16% בהכנסות הכוללות, ל-637 מיליון שקל, לעומת 547 מיליון שקל ב-2009. הרווח הנקי של אקסלנס עמד על 140 מיליון שקל - גידול של 13%.‏‏

‏"התוצאות טובות והן משקפות הרבה מאמץ ומיקוד עסקי. אקסלנס תלויה בשוק ההון, אבל לא בפעילות מסוימת, וזה יתרון עצום", אמר היום המנכ"ל דוד ברוך, והוסיף: "החברה עשתה בשנה החולפת מהלך קדימה בנכסים, ברווחיות ובהכנסות. סימנו את האתגרים הללו וביצענו אותם".

‏36% מהכנסות החברה נבעו מהמוצרים לטווח ארוך שלה (קופ"ג ופנסיה). אלה תרמו 230 מיליון שקל - עלייה של 4% לעומת השנה הקודמת. בשנה החולפת רשמו קופות הגמל של אקסלנס צבירה שלילית, אולם נהנו מעליות השערים בשווקים, שתרמו לצמיחה של 7% בנכסים ל-19 מיליארד שקל.

למרות השחיקה בדמי ניהול בענף הקרנות ותעודות הסל, מגזרים אלה דווקא תרמו באופן משמעותי לתוצאות. הקרנות תרמו 25% מההכנסות, ואלה עמדו על 162 מיליון שקל - עלייה של 60%. זאת בין היתר על רקע גיוסים של 3.2 מיליארד שקל ב-2010, ולמרות שאקסלנס היא בין הגופים שאינם גובים דמי ניהול בקרנות כספיות.

צמיחה של 56% בתעודות הסל

‏"באופן טבעי, החברות הגדולות שמנהלות את כל המוצרים מחליטות אחרת. ברור כי כשהריבית תעלה תהיה לגיטימציה להגיד שהמוצר עדיין מייצר ערך ללקוח גם עם דמי ניהול", מסביר ברוך.

תעודות הסל המנוהלות על-ידי החברה הבת קסם תרמו הכנסות שיא של 120 מיליון שקל - צמיחה של 56%, בין היתר בזכות צמיחה של 2.2 מיליארד שקל, מתוכם קרוב למיליארד שקל גיוסים. ברוך התייחס לשני מוקדי פעילות עיקריים אלה, ואמר: "עשינו השנה קפיצת מדרגה משמעותית בביסוס המעמד מול מערך ההפצה הבנקאי. הנכסים בקרנות ובתעודות הסל יחד ממצבים אותנו כגוף הגדול ביותר הפועל מול מערך ההפצה".

צמיחה משמעותית נרשמה גם בהכנסות מחיתום, שעמדו על 20 מיליון שקל - יותר מפי שניים לעומת השנה הקודמת.‏ שתי פעילויות שנפגעו באופן ישיר משינויים רגולטוריים הן הנפקת המוצרים המובנים (סטרקצ'רים) והברוקראז', שההכנסות מהם ירדו ב-41% וב-27% בהתאמה. בתחום הברוקראז' שולטים היום הבנקים, שכבר מרכזים 60%-70% ממחזור המסחר בבורסה. "הבנקים בהחלט נכנסו לתחום, ואני מזמין את מי שמארגן את השוק הזה להסתכל על הנתונים האלה", אמר ברוך.

באשר לעתיד של אקסלנס, בין אם בעקבות שינויי שליטה בחברה האם שלה ובין אם בשינוי שעומד לעבור על בתי ההשקעות שלוטשים עיניהם לכיוון תחומי הביטוח, ברוך אינו מודאג. "לקבוצת הפניקס-אקסלנס יש יתרון עצום בכך שאנחנו כבר מערכת בנויה, וזה לא רלוונטי מבחינתי מי הבעלים של הפניקס. בעוד שהשחקנים הגדולים האחרים מחפשים את דרכם, אנחנו כבר שם. הם עוד לפני, אנחנו כבר אחרי". ‏‎‎‏