סוף לסאגת תדיראן טלקום: שלמה שמלצר רוכש את המפעל

אפקון תעשיות של שמלצר רוכש את מפעל המרכזיות ב-6.2 מיליון שקל ■ העובדים יהפכו להיות עובדי החברה הרוכשת ■ דני רוזן, יו"ר תדיראן טלקום שירותים, ישמש כיו"ר המפעל

קבוצת אפקון תעשיות , שבשליטת איש העסקים שלמה שמלצר, ואשר תחתיה עובדת חברת תדיראן טלקום שירותים, רוכש את חברת תדיראן טלקום, יצרנית מרכזיות קורל, תמורת סכום כולל של 6.2 מיליון שקל. בכך מוסר איום הסגירה מעל המפעל ועובדיו, ומוסר גם חוסר הוודאות לגבי המשך הייצור והפיתוח של המפעל שאת מוצריו שיווקה תדיראן טלקום שירותים.

הרכישה של המפעל על ידי שמלצר הייתה כמעט בלתי נמנעת, משום שמכירת החברה לגורם אחר הייתה מובילה ככל הנראה לסגירתו או לפגיעה קשה בכושר הייצור והפיתוח של המרכזיות שייצר, ושאותם שמלצר משווק בבלעדיות בארץ.

מול אפקון התמודדה חברת סינאל, שרצתה לרכוש את המפעל אבל לא היה ברור האם תפעיל אותו במתכונתו הקיימת - ולכן שמלצר נדרש למעשה לרוכשו.

דני רוזן, יו"ר חברת תדיראן טלקום שירותים, ישמש כיו"ר המפעל, והוא החזיר לתפקידו את המנכ"ל אלדד ברק, שהתפטר מהחברה בזמן הבעלים הקודמים משה כהן.

ישלם גם חוב

במסגרת העסקה ישולמו שני מיליון שקל במזומן, והיתרה תשולם כתמלוגים ממכירות הפעילות הנרכשת. כמו כן, במסגרת ההסדר הועמד החוב של החברה הבת של תדיראן טלקום בארצות הברית לקופת הפירוק על סך 300 אלף דולר, שישולמו בתשלומים שווים בשנים 2012-2014 , בתוספת שני מיליון שקל שישולמו ב-2017 .

עובדי החברה באמצעות ההסתדרות הסכימו לעסקה, והם יהפכו להיות עובדים של אפקון תעשיות, תוך הבטחת זכויותיהם.