שאמה: "טייקונים פוליטיים מכשילים את ששינסקי; ח"כ כץ מחזיק תיק של 10 מ' ש' בישראמקו"

(עדכון) - יו"ר ועדת הכלכלה מסיר את הכפפות: "ועדי עובדים לא אמורים לשרת רצון של תיקי השקעות של אף אחד" ■ כץ מכחיש: "שאמה - כלומניק פרלמנטרי שמתהדר בנוצות לא לו"

הדיון במסקנות ועדת ששינסקי שוב חוצה גבולות חדשים של התלהמות: חבר הכנסת כרמל שאמה-הכהן, המכהן גם כיושב ראש ועדת הכלכלה של הכנסת, תוקף הערב באופן חסר תקדים את חברו לסיעה, ח"כ חיים כץ, וטוען כי זה איים "לגמור אותו פוליטית בפריימריס" באם לא ישנה את גישתו כלפי מסקנות ועדת ששינסקי.

בראיון ל"תכנית חיסכון" בערוץ 2, אמר שאמה: "לא הגיוני שחבר כנסת שמאמין במשהו ופועל למענו, צריך לקבל איומים מגורמים בתוך הסיעה שלו שינקמו בו בפריימריס בגלל העמדות שלו". לטענתו של שאמה, "מדובר על המהלך המשמעותי ביותר של שר האוצר בקדנציה הזו - עבודה של ועדה רצינית שהגישה דו"ח שראש הממשלה לא רוצה לשנות בו פסיק".

שאמה תקף את חבריו לסיעה ותהה "האם אנחנו כמפלגה צריכים להסתמך על קולות האופוזיציה". בהמשך הראין אמר שאמה: "התקשורת אוהבת להתעסק עם הטייקונים הכלכליים - אבל מי שמטיל אימה הם הטייקונים הפוליטיים שעומדים מאחוריהם 10,000 מתפקדים ויותר מזה".

בדבריו רמז באופן מפורש מאוד ח"כ שאמה לחבר סיעתו ח"כ חיים כץ, המתפקד גם כיו"ר ועד העובדים של התעשייה האווירית. בתגובה לשאלה ישירה האם שאמה מתייחס בדבריו לכץ עצמו, אמר שאמה: "חיים כץ מחזיק תיק השקעות בישראמקו בשווי של 10 מיליון שקל והוא חבר אישי של טייקון כמו קובי מימון". שאמה רמז כי כץ מפעיל את ועד העובדים בראשו הוא עומד, ובו חברים קרוב ל-10,000 מתפקדים לדבריו, משמש בידיו כנשק לקידום ענייניו: "הם לא אמורים לשרת רצון של טייקון לעוד עשרות מיליארדים ולא תיק השקעות של אף אחד", דברי שאמה.

שאמה טען עוד בראיון כי הוא "בז לאיומים האלה ומצפצף עליהם" וטען עוד כי נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, "הזהיר את הציבור בישראל כבר לפני מספר חודשים מפני שימוש בטקטיקות פסולות ודרכים מלוכלכות במאבק הזה". לסיום ביקש שאמה להצהיר: "לא אמכור את העתיד הכלכלי-חברתי-סביבתי של ישראל תמורת הפריימריס הבאים שלי". הוא טען עוד כי פנה לרשויות החוק בדבר האיומים אותם קיבל.

מלשכתו של יו"ר ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת, ח"כ חיים כץ נמסר בתגובה ל"גלובס": "אין גבול למה שהשאמה הזה מוכן לעשות בשביל כותרת בעיתון. ח"כ שאמה הוא לא יותר מאשר כלומניק פרלמנטרי שעדיין לא הכניס לספר החוקים של מדינת ישראל ולו פסיק אחד קטן".

עוד נאמר בתגובה החריפה של כץ: "מוטב שיתבלט ע"י עשייה ציבורית ולא דרך הטלת רפש על חברי סיעתו. ח"כ כץ או משהו מטעמו מעולם לא פנה לשאמה בנושא ששנסקי ובכלל ח"כ כץ הודיע כבר לפני חודש כי ידיר רגליו מהדיונים ולא ישתתף בהצבעה על החוק בוועדת הכספים. את ח"כ שאמה לא מניע האינטרס הציבורי ומוטב שיפסיק להתהדר בנוצות לא לו".

שאמה טען כבר הבוקר בראיון ברשת ב' כי קיבל איומים מצד "גורמים שונים ובכירים" בכנסת ובמערכת הפוליטית בשל תמיכתו בחוק ששינסקי. הצעת חוק ששינסקי, הקוראת להעלות את חלקה של המדינה בהכנסות העתידיות מתגליות הגז ל-52%-62%, לעומת כשליש היום, תעלה להצבעה כידוע בוועדת הכספים ביום רביעי הקרוב.

השבוע בוועדת הכספים קראה ח"כ מירי רגב לתקן את הצעת חוק ששינסקי כך שהמס על תגליות הנפט והגז יופחת ל-40% מ-50%. בתגובה, קרא שאמה דווקא להעלות את המס ל-60%.