במיטב ממליצים: מי עדיפה להשקעה - סלקום או פרטנר?

"שנת 2011 היא בסימן תחרות גוברת ושירותי נטישה גדולים בסלולר, לאור ביטול קנסות היציאה ופתיחת הטלפונים לכל הרשתות, וכן כניסת מפעילי ה-MVNO"

"סלקום היא מניית הסלולר המועדפת להשקעה על-פני פרטנר", כך כותבים כלכלני מיטב בסקירה עדכנית על המניה לאחר פרסום הדוחות שלשום. האנליסט גלעד אלפר ממחלקת המחקר של מיטב מעלה את ההמלצה למניית סלקום ל"תשואת שוק" מהמלצה קודמת של "תשואת חסר", ומותיר את מחיר היעד ב-100 שקל למניה - נמוך ב-10% ממחיר השוק. יחד עם זאת, הכלכלנים מציינים כי בטווח הבינוני-ארוך ההשקפה שלהם באשר לביצועי המניה נשארת שלילית, ומכאן מחיר היעד הנמוך ממחיר השוק.

סלקום דיווחה ביום ג' תוצאות שעקפו את התחזיות של כלכלני מיטב, ובמיוחד שולי EBITDA של 38%. החברה צמצמה את ההוצאות שלה בעוד שבפרטנר הן עלו. "כנראה שההבדל נובע מרמת השירות שנשארה יציבה בסלקום, לעומת הרמה שהידרדרה בפרטנר בשנתיים האחרונות", כותבים במיטב.

ההכנסות של סלקום מתוכן עלו ב-26.4%, לעומת עלייה של 17% בפרטנר . במיטב מציינים גם את 102 אלף הלקוחות נטו שהצטרפו לסלקום ב-2010, כולם היו לקוחות POST-PAID. בהשוואה, מחצית מ-118 אלף הלקוחות שהצטרפו לפרטנר היו פחות איכותיים (PRE-PAID). "עם הכניסה הקרבה של המפעילים הווירטואליים לשוק, למספרים האלה יש חשיבות - לרעת פרטנר".

במיטב מציינים כי שנת 2011 היא בסימן תחרות גוברת ושירותי נטישה גדולים בסלולר, לאור ביטול קנסות היציאה ופתיחת הטלפונים לכל הרשתות, וכן כניסת מפעילי ה-MVNO. "אנו מעדיפים את סלקום להשקעה על-פני פרטנר, בשל ניהול יותר מפוקס, רמת שירות גבוהה יותר, מוכנות לתגובות אגרסיביות כנגד התחרות, ודרגות חופש פיננסי גבוהות יותר", לדברי הכלכלנים.