שיאן ההוצאות בכנסת: ח"כ צרצור הוציא השנה 86 אלף שקל

נבחרי הציבור שלנו היו זמינים מאוד עבורנו באינטרנט ובטלפון, לפחות לפי הכספים שהוציאו ■ ח"כ אורי אריאל, למשל, עשה זאת באמצעות תמונות בעלות מאות שקלים

המדינה הקציבה לנבחרי הציבור להוציא מדי שנה עשרות אלפי שקל למען טיפוח הקשר עם הבוחר. חלק מחברי הכנסת העדיפו בעבר לעמוד לרשות האזרחים באמצעות מכונות קפה, מקררים וגאדג'טים למיניהם שרכשו מאותו התקציב, וגם בשנה החולפת הם העדיפו בעיקר להמשיך ולהשתדרג - לפחות מבחינה טכנולוגית.

החוק מקצה לחברי הכנסת תקציב של 48 אלף שקל בשנה למען שמירת על קשר עם הבוחר. מי מהם שמפעיל לשכה נוספת, נוסף על זו שבכנסת, זוכה לתוספת של 19 אלף שקל.

שיאן ההוצאות השנה היה ח"כ אברהים צרצור מרע"מ-תע"ל, שעמד על קשר עם הציבור בעלות של 86,565 שקל. אחריו ברשימה ג'מאל זחאלקה מבל"ד, שהוציא לא פחות מ-83,139 שקל. בהפרש פעוט אחריו מדורג ח"כ אורי אריאל מהאיחוד הלאומי - שהוציא 83,045 שקל.

את המקום הרביעי תפס ח"כ שי חרמש מקדימה, עם 81,722 שקל. עמיתו למפלגה, ח"כ שלמה מולה, עמד על קשר עם הבוחר בסכום של 80,599 שקל.

חשוב ציין כי כל ההוצאות על חשבון הקשר עם הבוחר מאושרות על-ידי חשבות הכנסת, כך שאין כל חשש מחריגה מהנהלים המפרטים לאילו מטרות בדיוק ניתן לעשות שימוש בתקציב. אז לטובת מה ניצלו הח"כים את התקציב הפעם? ח"כ אריאל, למשל, הוציא יותר מ-500 שקל על צילומים ב-2010. השיאן, ח"כ זחאלקה, בהחלט שמר על קשר - והוציא 22,000 שקל על סלולר.

רבים מהח"כים ניצלו את התקציב לכיסוי הוצאות אינטרנט, רכישת מחשבים ניידים וחשבונות סלולר. בין השאר, הם גם שילמו על כיבוד, ריהוט למשרד, עיתונות ועוד.

לצד השיאנים ויתר חברי הכנסת, היו גם נבחרי ציבור שלא עשו כל שימוש בתקציב. מתוכם בולט שמו של שר הביטחון ויו"ר סיעת עצמאות, אהוד ברק, שעמד כנראה על קשר רופף ביותר עם בוחריו בשנה החולפת - ולא הוציא אף לא אגורה מהסכום שהוקצב לו. גם סכום הוצאות הקשר עם הבוחר של שר החוץ, אביגדור ליברמן, ושל ח"כ בני בגין מהליכוד, עמד על 0 שקלים.