המדריך המלא לשבוע: דברים שכדאי לעשות בחוץ

הופעה של "כמעט מלאכים"; העדלאידע בחולון; טעימות של בירות ביתיות; ערב מחווה לישראל יצחקי

מלאכי עליון: כמעט מלאכים

מה: כמו הסבא הרוחני ("קטנטנות") והאבא הרוחני ("המורדים"), גם כוכבי סדרת הנוער הארגנטינאית "כמעט מלאכים" היו לכמה דקות הדבר הכי חם בקרב בני הנוער המקומיים שנשבעו אהבת נצח לפיטר לנסאני, לאלי אספוזיטו, רוסיו איגרזבל, ניקולס ריירה וגסטון דלמאו. עכשיו, רגע לפני שהם מפרקים את החבילה לטובת האופנה הבאה בתור מארץ האסאדו, מגיעים כוכבי "כמעט מלאכים" למופעי הפרידה שבמהלכם יבצעו ממיטב להיטי הפסקול ויאפשרו למעריציהם להפגין שירה בציבור בספרדית שוטפת. הצפי לכוכבי "כמעט מלאכים" בחודשים שאחרי: גניזה מהירה או מעבר לתיאטרון פרינג' לקריירות של הבנים וקמפיינים להלבשה תחתונה לבנות (כוכבת הסדרה המקורית אמיליה אטיאס כבר מזמן שם).

למה ללכת: הזדמנות אחרונה לראות אותם ביחד על הבמה.

למה באמת ללכת: הזדמנות אחרונה לראות את לאלי אספוזיטו בבגדים.

עם מי ללכת: מילון ספרדי-עברי.

מתי, איפה וכמה: שבת (ה-19 בחודש), 12:00, 16:30 ו-20:00, היכל הספורט נוקיה בתל-אביב. מחיר: 149 שקל ביציע, 249-299 שקל באולם.

בין וינה לטורקיה: יוליאן רחלין

מה: התזמורת הפילהרמונית הישראלית מארחת בסידרת הקונצרטים שלה את הכנר יוליאן רחלין (Rachlin), הזכור לטובה מהופעות קודמות בארץ. רחלין (37) ינגן את הקונצ'רטו לכינור מס' 5 של מוצרט, שהפרק האחרון שלו משלב בצורה גאונית בין נושא וינאי קליל לבין מוזיקה טורקית סוערת. סולן נוסף יהיה נגן האקורדיון איתן שפירא, שינגן אלגיה (Elegy) לכלי קשת, טימפני ואקורדיון מאת הישראלי יואב תלמי. תלמי עצמו יהיה גם המנצח בקונצרט.

בחלקו השני של הערב תבוצע הסימפוניה מס' 5 של דמיטרי שוסטקוביץ' - יצירה נפלאה, בה מחביא המלחין ביקורת סמויה על המשטר הסובייטי שהצר את צעדיו.

למה ללכת: כי התוכנית נהדרת.

למה באמת ללכת: כדי לשמוע את הסימפוניה החמישית הכבירה של שוסטקוביץ', שמצליחה לרגש בכל פעם מחדש.

עם מי ללכת: עם איווט ליברמן.

מתי, איפה וכמה: ראשון (ה-20 בחודש), 20:30, היכל התרבות ת"א. מחיר: 190-460 שקל.

חוזרים למילואים: "לשחרר את הבננה"

מה: מועדון צוותא בתל-אביב ממשיך במגמה המבורכת של הענקת במה למחזות מקור חדשים. עכשיו מגיעה קומדיה סטירית חדשה בשם "לשחרר את הבננה", שכתב אהוד עזריאל וביימה שרית הררי, עם צוות שחקנים הכולל את דני שטג, אביב אלוש, אורי לחמי, יובל רז וגומא שריג. הקונספט פשוט: חמישה גברים, כל אחד בעל אופי שונה המייצג פן אחר של הישראלי המצוי מודל 2010 (האבהי המנוסה, הרומנטיקן, הנוירוטי, הסטלן והמחזיק מעצמו), מקובצים יחדיו לשבוע אחד של שירות מילואים. בעוד הם תלושים מהבית וחיי היומיום, הם גולשים עד מהרה לשיחות נפש עמוקות על מהות החיים, הגבריות, המשפחה, מערכות יחסים וכל מה שעושים מילואימניקים כדי לזרז את הפז"ם.

למה ללכת: כי מי שצפה בשיחות הנפש הגבריות על חופי הקריביים בעונות "הישרדות" לדורותיה יודע שמהנקודה הזו אפשר רק להשתפר, ובהתחשב בשחקנים הראויים הסיכוי לקפיצת מדרגה כזו יותר מסביר.

למה באמת ללכת: כי ישראלים אוהבים להיזכר במילואים, בעיקר כשלא צריך לשרת בפועל.

עם מי ללכת: בת זוג שאפשר יהיה ללחוש באוזנה אחת לשתי דקות: "זה בדיוק ככה ביחידה שלי".

איפה, מתי וכמה: חמישי, 28.10, 20:30, אולם 1 של מועדון צוותא בתל-אביב. מחיר כרטיס: 90 שקל

מוכרחים להיות שמח: העדלאידע בחולון

מה: כמדי שנה ממשיכה העיר חולון במסורת העדלאידע המושכת ילדים והורים מכל רחבי גוש דן, כאשר השנה צפויים ליטול חלק באירוע 4,000 חברי להקות, אקרובטים, רקדנים, נגנים ושחקנים. האירוע ייפתח במופע תיאטרון רחוב שיכניס את הקהל הצעיר למצב הרוח המתבקש, בסיומו תתחיל התהלוכה הענקית לנוע ברחובות העיר. בין האטרקציות: מיצגי ענק על מתקנים נעים, הופעות אמנים ולהקות, מפגני התעמלות ומחול ועוד. בנוסף יוזמנו מבקרים להגיע למוזיאון הילדים הישראלי בחולון (רחוב מפרץ שלמה 1) המציין עשור להיווסדו, ובמהלך חופשת הפורים יציג מגוון תערוכות חגיגיות שבהן היער הקסום המכיל שבע בובות ענק, רקדנים ואקרובטים מחופשים לחיות, מיצג עונות השנה, ועוד. בסיום תהלוכת העדלאידע יתקיים ברחבת העירייה מופע משותף לאמנים ישראלים ולוליינים משבדיה.

למה ללכת: משנכנס אדר מרבים בשמחה.

למה באמת ללכת: אם כבר להוציא את הילדים מהבית, לפחות לאירוע בחינם.

עם מי ללכת: מלכת אסתר.

מתי, איפה וכמה: ראשון (ה-20 בחודש) החל מ-12:00, מתחילת רחוב סוקולוב, דרך רחוב וייצמן ועד רחבת העירייה בפינת רחוב גולומב.

הכי לולייני שיש: הקרקס הגדול של מוסקבה

מה: פעם תעלולי החיות היו הלב הפועם של מופעי קרקס. כיום הם בעיקר עילה למאבקים בלתי פוסקים עם אגודות צער בעלי חיים ורוב הקרקסים המובילים נמנעים מלעשות בהם שימוש. הקרקס הגדול ממוסקבה מתהדר לרוב בנאמבר משעשע עם חתולים מאולפים, אך עדיין לא ברור אם הצופים בארץ ייהנו ממנו או יאלצו להסתפק באטרקציות האנושיות של מה שנחשב אחד הקרקסים המפורסמים בעולם. בתפריט - ליצנים, לוליינים, קוסמים, אקרובטים, אמני אשליות ושני קטעים שכבר זיכו את קרקס מוסקבה בשלל פרסים בינלאומיים. מיצג לוליינות על גלגלי ריין של נטליה לאוניטייב, ומופע לוליינות על קצהו העליון של סולם שאינו נתמך בשום עזר חיצוני.

למה ללכת: כמה חוויות ילדות המשותפות להורים ולילדים עדיין זמינות לנו?

למה באמת ללכת: האופציה החלופית לראות בארץ רוסים על הבמה היא בהצגות של תיאטרון גשר.

עם מי ללכת: עם אורנה בנאי.

מתי, איפה וכמה: שבת (ה-19 בחודש), 11:00, היכל התרבות בכרמיאל (שדרות נשיאי ישראל 2), ו-17:30 במרכז רפפורט בחיפה (שדרות הנשיא 138). מחיר: 99-159 שקל.

בירה על הבוקר בעמק: אירוע טעימות

מה: רק בפורים אפשר להתחיל לשתות בירה כבר ב-10:00 בבוקר בלי רגשי אשמה. אחרי יקבי הבוטיק שהפכו ללהיט מבוקש הגיע הטרנד הצעיר של מבשלות בירה ביתיות ובוטיקיות, המתמחות בטעמים ייחודיים ומשובחים. לכבוד פורים ובמסגרת פסטיבל האוכל הכפרי המתקיים בימים אלה במטה יהודה, יקיימו שבע מבשלות בירה אירוע טעימות ושתייה כדת ביישוב הכפרי גבעת ישעיהו.

המבשלות הביתיות הן תעשייה זעירה המתפתחת בשנים האחרונות באזור מטה יהודה ויחד הקימו את "מועדון מבשלות הבירה". מחר (ו') הן פותחות חביות במיוחד לפורים, במסגרת פסטיבל האוכל הכפרי, שמתקיים זו השנה ה-11 באזור. המבשלות שישתתפו הן: "אביר האלה", "Gal's", "עמק האלה", "רונן", "השחר", "בירבר", ו"נגב".

למה ללכת: הפסטיבל תופס את הרגע החמקמק של פריחת השקדיות והרקפות במרבדי צבע על פני שדות ירוקים, ומשלב את הטבע והנוף הרענן עם ריחות התבשילים ואירוח אתני ואותנטי.

למה באמת ללכת: מה לא ברור?

עם מי ללכת: עם ניר קיפניס.

מתי, איפה וכמה: שישי 18.3 10:00-16:00, שבת 19.3 11:00-17:00, גבעת ישעיהו, עמק האלה.

לפרטים נוספים: טל' 08-8502240, ובאתר www.touryoav.org.il

נעים זמירות ישראל: ערב מחווה לישראל יצחקי

מה: שושנה דמארי כבר חמש שנים לא איתנו. יפה ירקוני עדיין כאן בגופה אבל ימי הזמר כבר מאחוריה. נשאר נציג יחיד לדור המייסדים של זמרי ישראל שעדיין פעיל וצלול, למרות שמלאו לו כבר 85 שנים והקריירה שלו משתרעת על פני 65 שנים. ישראל יצחקי, האיש שאריק איינשטיין ויהורם גאון למדו ממנו איך מחזיקים מיקרופון (אלבומו הראשון יצא בשנת 49), חתום על שורה ארוכה של נכסי צאן ברזל בזמר העברי בהם "אבא'לה בוא ללונה פארק", "אנו ניפגש", "שירת הנודד" ו"סימונה מדימונה". בשנות ה-50, הוא היה הדבר הכי קרוב בארץ לאליל נוער, בעיקר נערות, וגם קריירה יפה באוסטרליה הספיק לעשות.

בערב המחווה המיוחד למיטב שיריו ייטלו חלק יזהר כהן, עדנה גורן, שירה גבריאלוב, שלישיית אדלר, בועז פייפר וכמובן יצחקי עצמו שיוכיח שעוד כוחו במותניו.

למה ללכת: כי מה ראוי מזה?

למה באמת ללכת: האיש שלימד את אריק איינשטיין להחזיק מיקרופון כבר אמרנו?

עם מי ללכת: עם אמא וסבתא.

מתי, איפה וכמה: שלישי (ה-22 בחודש), 20:30, אולם 1 של מועדון צוותא. מחיר: 105 שקל.