גורם בכיר במצרים: "אספקת הגז לישראל לא חודשה"

מושל צפון סיני, עבדל וואב מברוק, לעיתון "אל-אהרם": התחנה שנפגעה בפיגוע הטרור נותרה מושבתת ■ מדובר, כידוע, בשקר גס שכן EMG כבר חידשה את אספקת הגז

"אספקת הגז המצרי לישראל עדיין לא חודשה" - כך אמר היום (ה') מושל צפון סיני, עבדל וואב מברוק, לעיתון "אל-אהרם". מדובר בשקר גס שכן ספקית הגז המצרי EMG כבר חידשה שלשום את אספקת הגז, אולם הדיווח במצרים - יש בו כדי להעיד על אמינות הדיווחים השונים היוצאים חדשות לבקרים במצרים.

אותו גורם מצרי הוסיף בשיחה עם "אל-אהרם", כי התחנה שנפגעה מפיגוע הטרור בסמוך לצינור המוביל את הגז נותרה מושבתת והפעילות עדיין מוקפאת בעקבות הפיצוץ שארע בחודש שעבר.

חברת ההשקעות אמפל , הנשלטת על-ידי יוסי מימן ומחזיקה ב-12.5% ממניות ספקית הגז המצרי EMG, דיווחה ביום שלישי על אספקת הגז ממצרים לישראל. כזכור, אספקת הגז הופסקה סמוך לפרוץ המהומות במצרים, ב-5 בפברואר, לאחר פיגוע חבלני באחת מתחנות המדידה לאורך הצינור המוביל גז מתעלת סואץ לאל-עריש שבצפון סיני.

חידוש אספקת הגז נדחה חמש פעמים לפני כשבועיים עדכנה אמפל, כי הושלמו כל שנדרשו בעקבות הפיגוע, אלא שבעקבות אירוע חבלני אחר שוב חל עיכוב בחידוש אספקת הגז. אמפל דיווחה על חילופי אש שהתרחשו במקום ב-2 במארס, בין קבוצה שחשודה כטרוריסטית לבין כוחות הביטחון של מצרים.

EMG הקימה צינור גז מאל-עריש לאשקלון בעלות של כ-460 מיליון דולר, והחלה בהזרמת גז לישראל בשנת 2008. את המניות ב-EMG רכשה אמפל מידי מימן עצמו בשנים 2005-2006 תמורת כ-260 מיליון דולר, לפי שווי חברה של כ-2 מיליארד שקל ל-EMG. זאת, בנוסף לכ-90 מיליון דולר, שהזרימו לידיו גופים מוסדיים, תמורת 4.3% מהמניות.