נמשכת הצמיחה במשק: המדד המשולב עלה 0.4% בפברואר

בנק ישראל: העלייה במדד משקפת עלייה כמעט בכל מרכיביו, למעט במדד יבוא מוצרי הצריכה ■ מדד מלניק עלה בפברואר ב-0.8%: "הביקושים המקומיים ממשיכים להוביל הפעילות"

המדד המשולב למצב המשק הישראלי בחודש פברואר עלה ב-0.4%, כך מדווח היום (ה') בנק ישראל. נתוני המדד מצביעים על המשך הצמיחה במשק, המתבטאת בהמשך הגידול בביקושים המקומיים ובביקושים ליצוא. העלייה במדד החודש משקפת עלייה כמעט בכל מרכיבי המדד למעט במדד יבוא מוצרי הצריכה.

ולרכיבי המדד: מדד הייצור התעשייתי עלה בינואר ב-2.6%, לאחר ירידה של 0.1% בדצמבר. מדד הפדיון של המסחר והשירותים עלה ב-1.8%, לאחר ירידה של 0.4% בחודש הקודם. מדד יצוא השירותים עלה בפברואר בשיעור של 6.1%, לאחר ירידה של 3.2% בינואר. מדד יבוא התשומות לייצור עלה ב-3.7%, בהמשך לעלייה ב-3.8% בינואר. מדד יצוא הסחורות עלה ב-4.5%, בהמשך לעלייה של 0.6% בדצמבר. מדד יבוא מוצרי צריכה ירד בפברואר בשיעור של 5%, לאחר עלייה של 4.5% בחודש ינואר.

מדד מלניק עלה ב-0.8% בפברואר

מדד מלניק למצב המשק עלה ב-0.8% בחודש פברואר 2011. לדברי פרופ' רפי מלניק, מהמרכז הבינתחומי הרצליה, המשק ממשיך לצמוח בעוצמה. תנופת הצמיחה של המשק נמשכת, והביקושים המקומיים ממשיכים להוביל את הפעילות המשקית.

הרכיבים העיקריים של מדד מלניק מראים על תנופה כלכלית בראשית 2011: מדד הייצור התעשייתי עלה ב-2.6% ומחק את הירידה שנרשמה בחדשים אוגוסט וספטמבר של שנת 2010. גם הפדיון בענפי המסחר והשירותים ממשיך לגדול (ב-1.8%) ומשקף רמה גבוהה של ביקושים מקומיים ובעיקר של צריכה פרטית. כמו כן נמשכת עליית מדד היבוא (ב-2%) המכיל בעיקר יבוא תשומות לייצור המקומי. מספר משרות השכירים בסקטור העסקי בחודש דצמבר עלה ב-0.2%.