עוד אסון? דליפה בכור גרעיני במרחק 35 ק"מ מטורונטו

אלפי ליטרים של מים רדיואקטיביים שוחררו כתוצאה מתקלה למימי אגם אונטריו המספק מים לרבים מתושבי קנדה והחוף המזרחי של ארה"ב ■ הרשויות: "הנזק לבריאות הציבור הוא זניח"

נמשך הגל המדאיג של דיווחים בענייני גרעין ברחבי העולם: הרשויות בקנדה אישרו היום (ה') לסוכנויות הידיעות כי אלפי ליטרים של מים רדיואקטיביים שוחררו בטעות למימי אגם אונטריו כתוצאה מתקלה שאירעה בכור גרעיני הממוקם על חופיו של האגם.

המדובר בכור תעשייתי המנוהל ע"י חברה ממשלתית במחוז אונטריו - בו גם הורגשה הלילה רעידת אדמה קלה בעוצמה של 4.3 דרגות בסולם ריכטר. לא ברור האם לרעידת האדמה יש קשר כלשהו לתקלה.

הכור והדליפה אירעו במרחק מזערי של 35 קילומטרים בלבד מטורונטו, העיר הגדולה ביותר בקנדה, בה מתגוררים 2.6 מיליון בני אדם. לדברי החברה, אחת ממשאבות הכור התקלקלה וכתוצאה מכך זרמו המיים הרדיואקטיביים לאגם - אך המשאבה תוקנה ברגע שהתבררה התקלה. יצויין כי אגם אונטריו הוא מקור מים מרכזי עבור קנדה ומשמש גם תושבים באזורים מסויימים בחופה המזרחי של ארה"ב.

הרשויות בקנדה ביקשו להרגיע את הציבור וטענו כי "מדובר באירוע בעל השפעה קלה בלבד על הסביבה והשפעה זניחה על בריאות הציבור", לטענתם, "אין מניעה לשתות ממימי האגם".