אוריגו תזרים 65 מ' ש' לעסקי תשתיות המים של רוני אלרואי

קרן המנוף מנהלת מו"מ על השקעה במניות החברה הנכדה של קמן, קבוצת מנדלסון, לפי שווי של 100 מיליון שקל לפני הכסף

בשורה כפולה קיבלו היום (ה') המשקיעים בקבוצת קמן של רוני אלרואי. הראשונה, על כך שמשקיע פיננסי מנהל מו"מ להשקיע במניות החברה הנכדה, קבוצת מנדלסון, סכום של 65 מיליון שקל, והשנייה על פתרון לסכסוך בין החברות המוחזקות פידמונט ו-FAvS, כך שכל החברות בקבוצה צפויות להגיש את דוחותיהן בזמן.

ל"גלובס" נודע כי המשקיע הפיננסי שעמו מנהלת קמן מו"מ להשקעה במנדלסון היא קרן המנוף אוריגו, המנוהלת על-ידי גבי טרבלסי, גיא ועדיה ודייב גל, המנהלת נכסים בהיקף כולל של כ-1.3 מיליארד שקל.

על-פי מתווה העסקה המתגבש, תשקיע אוריגו סך של 65 מיליון שקל במניות קבוצת מנדלסון - הפועלת בתחום תשתיות המים - כנגד קבלת 43.33% מהון החברה, כאשר 50 מיליון שקל יוזרמו למנדלסון עצמה (לפי שווי חברה של 100 מיליון שקל לפני הכסף), ו-15 מיליון שקל יועברו לקמן אחזקות כנגד רכישת מניות.

אופציה להגדלה

נוסף לכך תקבל אוריגו אופציה להגדיל את החזקתה במנדלסון ל-49%, לפי שווי חברה של 172.5 מיליון שקל (אחרי הכסף), בכפוף להתאמות. בעקבות העסקה לא צפויה קמן לרשום רווח או הפסד הון, כך שהונה העצמי לא ישתנה.

לאחרונה ביקשה קמן ממחזיקי האג"ח שלה השהיה בת חצי שנה כדי לעמוד בהתניה הפיננסית אשר לה התחייבה עם הנפקת האג"ח בקיץ הקודם, שלפיה הונה העצמי סולו יהיה גבוה מ-100 מיליון שקל. נכון לסוף הרבעון השלישי הסתכם הונה העצמי של קמן ב-71.7 מיליון שקל, בעקבות מחיקות שונות שביצעה. בהמשך ביצעה החברה מימוש בשתיים מהחזקותיה - מצברי שנפ ואמפייר פטרוליום.

קבוצת מנדלסון היא חברה בת של קמן מים (לשעבר קמן סחר), שהנה זרוע הפעילות התעשייתית של קמן, המטפלת בתחומי המים השונים, כאשר רוב פעילות זו מרוכזת בקבוצת מנדלסון. את קמן מים מנהל היום גיורא ענבר, לאחר שרגינה אונגר, לשעבר סמנכ"לית הכספים בקבוצת שרם פודים, החליפה אותו בתפקיד מנכ"ל קבוצת קמן בדצמבר אשתקד. את קבוצת מנדלסון, כאמור זרוע הפעילות העיקרית של קמן מים, מנהל גיל בליסיאנו.

קבוצת החברות שתחת מנדלסון, הכוללת את החברות אלכסנדרוביץ', המחדש, אלמור פיברגלס ו- ,Dodson Globalעוסקת בתחום מוצרי האינסטלציה, ומייצרת צנרת, שסתומים, מגופים, מערכות בקרה העשויות מחומרים שונים, וחלק ניכר מתוצרתה נמכר בחו"ל.

בשנת 2009 סבלה החברה מהתכווצות בפעילותה, אולם ב-2010 נרשמה התאוששות מסוימת. בתשעת החודשים הראשונים של 2010 הסתכמו הכנסותיה של קבוצת מנדלסון ב-608.4 מיליון שקל, גידול של 16.4% ביחס לתקופה המקבילה. בשורה התחתונה רשמה מנדלסון רווח נקי של 150 אלף שקל בתקופה זו, לעומת הפסד של 1.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הונה העצמי של החברה הסתכם בספטמבר אשתקד ב-101.3 מיליון שקל, כך שאוריגו מזרימה הון לחברה בשווי הדומה להון העצמי.

אין זו הפעם הראשונה שמשקיע פיננסי נכנס להשקעה בקבוצת תשתיות המים של קמן. ביוני 2007 השקיעה קרן שמרוק, המנוהלת על-ידי סטנלי גולד, 50 מיליון שקל בקבוצה, לפי שווי של 250 מיליון שקל. בפברואר אשתקד מכרה שמרוק את חלקה בחברה הבת של קמן (20%) תמורת 19.3 מיליון שקל, מחיר המשקף לה שווי של כ-97 מיליון שקל - הדומה לשווי שלפיו מנוהל כעת המו"מ להשקעה בחברה על-ידי אוריגו.

מקמן נמסר היום, כי "ההשקעה המתוכננת במנדלסון מלמדת על הבעת האמון של המשקיע במנדלסון ובתוכנית הארגון מחדש המיושמת בקבוצת קמן. השקעה זו, המשפרת מאוד את יכולותיה הפיננסיות של מנדלסון, ומשליכה בכך גם על שיפור איתנותה של קמן, הנה נדבך נוסף בשרשרת של מהלכים עסקיים ופיננסיים שבוצעו, ושהחברה פועלת לקידומם בתקופה הקרובה, ושמימושם יסייע לקמן לעלות על פסים חדשים של צמיחה".

מקרן אוריגו לא התקבלה תגובה לידיעה.