אקזיט היום: מי המרוויחים מרכישת סנפטו ע"י פייסבוק?

כרמל וסקויה השקיעו 10 מיליון דולר ב-3 שנים בסנפטו ויקבלו עשרות מיליונים ■ מיליוני דולרים ישולשלו לכיסיהם של מייסדי החברה ■ וגם הח"כית לשעבר נעמי בלומנטל בין המרוויחים

קרנות ההון סיכון סקויה וכרמל אינן נמצאות בביזנס הזה בשביל סכומים כפי שהתקבלו מהעסקה של רכישת סנפטו על ידי פייסבוק, אבל אי אפשר שלא להבין את האטרקטיביות של ההחזרים המהירים לקרנות מהשקעות בחברות האינטרנט. שימו לב למספרים: על פי ‏IVC‏, בחברה הושקעו כ-10 מיליון דולר במשך שלוש שנות קיומה.

ההתחלה, בשנת 2007, הייתה של משקיעים פרטיים והמייסדים ששמו פחות או יותר כמיליון דולר. ההמשך היה בשני סבבי גיוס מתחילת 2009 שבהם סיפקו סקויה 6 מיליון דולר וכרמל - כ-3 מיליון דולר. השורה התחתונה היא שבתוך מעט יותר משנתיים, תקבל סקויה, המחזיקה בכ-35% מהחברה, החזר של 5-6 מיליון דולר על הכסף שהשקיעה, 25-30 מיליון דולר.

קרן כרמל תקבל 10-20 מיליון דולר, החזר משמעותי לא פחות. במונחי תשואה לזמן (‏IRR‏) מדובר בהחזר פנומנלי, מהסוג שמספקות חברות תוכנה הנמצאות בתחום המתאים. גם המייסדים והמשקיעים לא ייצאו בידיים ריקות, וכל אחד מהם עשוי לקבל מיליוני דולרים.

מלבד המייסדים והמשקיעים הפיננסיים ייהנו מהמכירה גם חברת ‏Crowded Ocean‏ האמריקנית, וכן חברת ספטולב הישראלית, של חברת הכנסת לשעבר נעמי בלומנטל, שיקבלו כמה מאות אלפי דולרים.