מחאה יצירתית: צנח מעל מצדה - נגד מחירי המים

ג'קי אדרי: "המים הם מתנה של אלוהים לאדם ולא ניתן להפוך אותם למכרה זהב של בעלי ההון"

ההחלטה של מועצת רשות המים להגדיל את מכסת המים לציבור בתעריף המוזל, לא מנעה את פעולת המחאה היצירתית של הפעיל החברתי יצחק (ג'קי) אדרי: בסוף השבוע הוא יצא לצעדה מביתו שבדימונה לים המלח, ומשם המריא לגובה של 12 אלף רגל ועשה צניחה חופשית מעל מצדה, בקריאה "לא להפוך את המים למכרה זהב של בעלי ההון".

אחרי שאירגן בעבר הפגנה בהשתתפות מאות מול משרדי רשות המים, שיבש את התנועה ליד מגדלי עזריאלי והקים מאהל מחאה ליד בריכות המים של דימונה, הוא יצא לצעדה של 37 ק"מ כדי להעלות לסדר היום את המאבק להורדת מחירי המים.

"ביום שישי לנתי למרגלות מצדה, ואתמול עליתי למטוס קל במנחת סמוך, נצמדתי למדריך הצניחה רוי ריפר ועלינו לגובה של 12 אלף רגל", סיפר ל"גלובס": "אני בן 52 וזה עשרות שנים שלא צנחתי. זו הפעם הראשונה שעשיתי זאת במסגרת אזרחית".

עודו צונח ומתחתיו מצדה וים המלח המתייבש, קרא אדרי: "המים הם מתנה של אלוהים לאדם ולא ניתן להפוך אותם למכרה זהב של בעלי ההון". במאבקו הנוכחי דורש אדרי את סגירת תאגידי המים, או, לחלופין, הגדלה ניכרת של מכסת המים לנפש בתעריף המוזל; הקצאה ע"י כל תאגיד של 5% מההכנסות למען רווחת השכבות החלשות, ועיגון בחוק של איסור על הפרטת התאגידים, כדי שלא יתגלגלו לידיהם של בעלי ההון.

הוגדלה המכסה בתעריף המוזל

מכסת המים לנפש בצריכה ביתית במסגרת התעריף המוזל תוגדל בקוב נוסף לחודש - כך קבעה בישיבתה מיום ה' האחרון מועצת רשות המים. גובה התעריף המוזל עומד על 8.63 שקל לקוב, ולכל נפש במשק בית הוקצו 2.5 קוב בחודש. עם החלטת הרשות, תוגדל המכסה בתעריף זה ל-3.5 קוב לנפש. במקביל, התייקר התעריף למי שיחרוג ממכסה זו - ל-13.7 שקל לכל קוב מים נוסף.

תעריפי המים במכסות החדשות

התעריף המוזל: המכסה תעלה מ-2.5 קוב ל-3.5 קוב המחיר: 8.63 שקל לקוב אחד

התעריף היקר: עלה מ-12.45 ל-13.7 שקל לכל קוב מעבר למכסה