רכיב ונמרודי פועלים להכניס שותף ל"מעריב"

בעלי העיתון כבר החלו במגעים ראשוניים מול אנשי עסקים ישראלים, בניהולו של עו"ד רם כספי ■ רכיב פועל להפיכת "מעריב" מחברה ציבורית, כפי שהיא כיום, לחברה פרטית

זקי רכיב פועל להכנסת שותף נוסף שישקיע בעיתון "מעריב ". ל"גלובס" נודע כי בימים אלה מנהלים רכיב ועופר נמרודי מגעים ראשוניים מול בעלי הון ישראלים בכוונה להכניסם כשותפים לעיתון, השרוי בימים אלה במשבר כלכלי.

עוד נודע כי מי שמנהל את המגעים הוא עו"ד רם כספי. כפי שפורסם כאן בראשונה, רכיב פועל להפיכת "מעריב" מחברה ציבורית, כפי שהיא כיום, לחברה פרטית.

"מעריב" מפעיל החל לאחרונה בתוכנית קיצוץ רחבת היקף, שתימשך בחודשים הקרובים ותכלול פיטורי 400 עובדים. החודש מפוטרים 120 עובדים מעובדי העיתון. עיקר הפיטורים היו במחלקת העסקים של העיתון, אולם פוטרו גם עיתונאים מרכזיים בדסק החדשות ובמחלקות אחרות בעיתון.

לפי דיווח של חברת מעריב החזקות לבורסה מיום שלישי האחרון, רכיב העלה את האפשרות להזרים לחברה-הבת, מעריב הוצאת מודיעין, המחזיקה בעיתון "מעריב", סכום של 40 מיליון שקל, וזאת כנגד הקצאת 60% ממניות החברה-הבת, הנמצאת כיום בבעלות מלאה של מעריב החזקות.

שיעור האחזקות של רכיב במעריב החזקות, 30%, שבה הוא שולט לצד הכשרת היישוב ומשפחת נמרודי, יישאר ללא שינוי. אם תושלם העסקה, תחזיק מעריב החזקות רק 40% ממניות מעריב הוצאת מודיעין, בעלת העיתון "מעריב".

בדרך זו מגדיל רכיב את שליטתו בעיתון, שהוא הנכס המרכזי של מעריב החזקות, מבלי להגדיל את חלקו בחובות הקבוצה לבנקים ולמחזיקי האג"ח, המרוכזים למעלה, בחברה הציבורית.

על-פי גורמים בסביבות רכיב, בתקופה האחרונה הציעו לו יועציו הכלכליים לצאת מהשקעתו במעריב החזקות. באחרונה היו הערכות, לפיהן בתקופה שרכיב ביצע את השקעתו ב"מעריב" אשתקד, 15 מיליון דולר, הוא לא היה מודע עד כמה חמור המצב בעיתון. כיום מפסיד "מעריב" פי חמישה ממה שרכיב חזה בהתחלה. בסופו של דבר החליט רכיב להישאר ב"מעריב" בגלל מחויבויותיו לעובדים, כך אומרים בסביבתו.

על-פי הודעת העיתון לבורסה בשבוע שעבר, רכיב יהיה מחויב להזרמת ההון בכפוף למספר תנאים, הכוללים בין היתר את מכירת פעילות בית הדפוס והעברת תמורת המכירה לבנקים המממנים כנגד מחיקת חובות. בנוסף, רכיב מתנה את העברת הסכום בהמרת הלוואות הבעלים שהועמדו למעריב החזקות במניות, וביטול ערבויות של החברה-הבת, שבה הוא מתעתד להשקיע כלפי מעריב החזקות.

ב"מעריב" ציינו כי רכיב מוכן לשקול הזרמת הון מיידית.

מ"מעריב" לא נמסרה תגובה. כספי סירב להגיב.

מעריב
 מעריב