ישראל מודה: המהנדס העזתי שנעלם באוקראינה נחקר בכלא

ביהמ"ש הסיר באופן חלקי את צו איסור הפרסום שהוטל על הפרשה ■ אשתו של דיראר אבו סיסי: "אני בטוחה שהמוסד עומד מאחורי החטיפה ושכוחות הביטחון האוקראינים היו חלק מהעניין"

לראשונה מאז הפרסום על הפרשה המסתורית, ישראל מודה לראשונה כי המהנדס הפלסטיני דיראר אבו סיסי מעזה, ששהה באוקראינה ועקבותיו נעלמו, מוחזק במעצר בכלא ונחקר שם. בדיון נערך ביום חמישי האחרון בבית משפט השלום בפתח-תקווה הוחלט להסיר באופן חלקי את צו איסור הפרסום שהוטל על הפרשה.

לצד זה, התירה למעשה השופטת ליה לב און לפרסם כי אבו סיסי אכן מוחזק בידי ישראל. לפני כשבועיים האשימה סוכנות הפליטים של האו"ם את ישראל בחטיפתו של אבו סיסי, סגן מנהל תחנת הכוח של עזה. הוא נחשב ל"לב" של תחנת הכוח, שמכיר את התנהלות התחנה.

אשתו של אבו סיסי וגורמים רשמיים בסוכנות הפליטים של האו"ם טענו בפני כתב סוכנות הידיעות AP כי ישראל חטפה אותו והביאה אותו למתקן כליאה סודי בישראל. "מדובר ביעד אסטרטגי", אמרה אשתו לסוכנות הידיעות. "אני בטוחה שהמוסד עומד מאחורי החטיפה, ובטוחה גם שכוחות הביטחון האוקראינים היו חלק בכך".

"איננו יודעים את הפרטים הקשורים בהעברתו מאוקראינה לישראל", אמר הערב (א') דובר סוככות הפליטים של האו"ם לסוכנות הידיעות AP, "אך לצערי, זה נראה כמו חטיפה אלימה ולא הסגרה חוקית מטעם השלטונות".

אשתו של אבו סיסי, ורוניקה, הוסיפה לסוכנות הידיעות: "אני לא חושדת בכך שהמוסד חטף את בעלי, אני בטוחה בכך. בעלי היה הלב הפועם של תחנת הכוח בעזה, אם לא המוח שלה. הוא יעד אסטרטגי וישראל רצתה לשתק אותו".

"נחטף מרכבת לילה לקייב"

סוכנות הידיעות AP דיווחה עוד כי אבו סיסי, פלסטיני יליד ירדן ואב ל-6 ילדים, שהה באוקראינה בביקור שמטרתו הייתה לבקש אזרחות אוקראינית, לאחר 12 שנים שחי ברצועת עזה.

"באמצע פברואר, לאחר שאבו סיסי שלח את כל הניירות הנדרשים, הורו לו השלטונות באוקראינה כי עליו להפקיד את הדרכון שלו במסגרת התהליך", דווח בסוכנות הידיעות. "לאחר זמן קצר הם השיבו לו אותו, בטענה כי מדובר בבדיקה שגרתית".

על-פי הדיווח, אבו סיסי עלה על רכבת לילה לקייב ב-18 בפברואר בשעה 22:55, על מנת לפגוש את אחיו שהגיע לעיר מאמסטרדם. "ואולם, הפגישה בין השניים לא נערכה", דווח. "המשטרה האוקראינית אמרה לאשתו של אבו סיסי כי מספר שעות לאחר שעלה לרכבת, שני אלמונים נכנסו לקרון שלו בסמוך לעיר פולטאבה וליוו אותו החוצה".

"אני פשוט בשוק", אמרה אשתו ורוניקה, מורה לכינור שהמירה את דתה לאסלאם. "אני לא יודעת מה לומר לילדים שלי, ששואלים איפה אביהם. הוא לא נהרג באמצעות פצצה, הוא נעלם מרכבת במדינה דמוקרטית".

לדבריה, בעלה שוחח עמה בטלפון כשבוע לאחר המועד בו נעלם מאוקראינה, ואמר לה שהוא בישראל. עורך דינו, על-פי הדיווח, אמר לה מספר ימים לאחר מכן כי בעלה מוחזק בבית מעצר ישראלי.