אבן-דרך חשובה: כן פייט גייסה חולים לניסוי בתרופה לכבד

חברת הביומד תבצע שני ניסויים קליניים מבוקרים שלב I ו-II, בתרופת ה-CF102 שלה לטיפול במחלות כבד ■ המנכ"לית פנינה פישמן: "אבן-דרך חשובה בפיתוח התרופה"

חברת הביומד כן פייט ביופרמה , העוסקת בפיתוח תרופות למחלות סרטניות ודלקתיות, השלימה את גיוס החולים הנדרש לשני ניסויים קליניים מבוקרים שלב I ו-II, בתרופת ה-CF102 שלה לטיפול במחלות כבד.

לדברי פרופ' פנינה פישמן, מנכ"לית כן פייט: "סיום גיוס החולים מהווה אבן דרך חשובה בפיתוח התרופה. לאחרונה הוצגו התוצאות המקדמיות של הניסויים בכנס בינלאומי חשוב ועוררו עניין רב. תרופת ה-CF102 היא בעלת פרופיל ייחודי המבוסס על יעילותה בניסויים פרה-קליניים וכן על יציבות התרופה בכבד".

הניסוי שכן פייט תבצע (ב-18 חולים) הינו ניסוי לטיפול בסרטן הכבד, והוא יימשך כל עוד החולים מקבלים את תרופת הניסוי. בניסוי השני שעורכת החברה, טופלו 32 חולים במינון אחד של תרופת ה-CF102 או בפלסבו. בניסוי המבוקר מטופלים החולים בתרופה במשך 6 חודשים ולפי הערכת החברה תוצאותיו יפורסמו במהלך הרבעון האחרון.

מולקולת CF102 גורמת לפעילות מוגברת של מנגנון קולטני האדנוזין - מנגנון שלו פעילות אנטי דלקתית ואנטי סרטנית מאוד משמעותית. הפעלת הקולטן מובילה לדיכוי ועיכוב תהליך ההתפתחות של תאי סרטן ותאי דלקת, ואף מחישה את תהליך הריסתם.

על בסיס זאת, כן פייט החלה לפתח תרופות אנטי דלקתיות ואנטי סרטניות על בסיס האדנוזין, וכך הפכה למובילה עולמית בהבנת המנגנון של הקולטן לאדנוזין (בתא יש 4 קולטני אדנוזין והחברה מבססת את פיתוחיה על אדנוזין A3) ובפיתוח תרופות המכוונת להפעלתו.