איום לטבע? אושרה המתחרה של גילניה לקופקסון באירופה

התרופה, הניתנת בגלולות, אושרה ע"י הנציבות האירופית כתרופת "קו שני" ועשויה לטווח ארוך להוות איום על טיפול הקופקסון בטרשת נפוצה הניתן באמצעות זריקות

חברת התרופות נובארטיס קיבלה היום (ב') אישור לשיווק תרופת הגילניה מתוצרתה לטיפול במחלת הטרשת הנפוצה. מדובר בתרופה המתחרה ישירות בתרופת הדגל של חברת טבע , הקופקסון. יצויין כי התרופה כבר אושרה ומשווקת בארה"ב. האישור שניתן לגילניה הוא אישור לתרופה מסוג "קו שני" - משמע כזו שרישומה לפציינטים מומלץ במידה ולא הגיבו לטיפולים אחרים במחלה.

ההחלטה לאשר את תרופת הגילניה לשיווק באירופה לא הפתיעה לא גורמים בחברת טבע הישראלית וגם לא גורמים במתחרה השווייצרית נובארטיס - מוקדם יותר השנה כבר המליצו גורמים רפואיים באירופה על התרופה כפיתרון טוב לטיפול במחלה המוענק באמצעות גלולות (בניגוד לטיפול בזריקות - כמו שמציעה טבע בגירסה הנוכחית של קופקסון - ע.ר.).

אנליסטים העריכו היום כי תרופת הגילניה עשויה להניב לנובארטיס מכירות בטווח שבין מיליארד ל-3.5 מיליארד דולר.

טבע וסאנופי-אוונטיס נחשבות לנפגעות העיקריות מההחלטה של הנציבות האירופית היום ולמאויימות העיקריות מהתרופה החדשה.

שוק הטיפולים בטרשת נפוצה מתמקד ביותר מ-2.5 מיליון בני אדם הסובלים מהמחלה. כיום, כאמור, מטופלים הלוקים בטרשת נפוצה באמצעות זריקות או אינפוזיה. טבע גם היא עומלת בימים אלה על גירסה אוראלית לתרופת הדגל שלה שתינתן באמצעות גלולולת.

להערכות אנליסטים, שוק הטיפולים בטרשת נפוצה עשוי לצמוח עד לשווי של 15 מיליארד דולר כבר בשנת 2015.