ביקורת נגד אפל בגין אפליקציה ש"הופכת" גייז לסטרייטים

פעילי זכויות אדם אספו עשרות אלפי חתימות נגד חברת אפל בדרישה להוריד אפליקציה חדשה של ארגון נוצרי קיצוני - שאמורה לסייע להומוסקסואלים להפוך להטרוסקסואלים

חברת אפל נתונה במתקפה לאחר שאישרה אפליקציה שמציעה הדרכה להומוסקסואלים, כיצד "להירפא" ולהפוך להטרוסקסואלים.

אפליקציית ה"תרופה לגייז", שעוצבה למכשירי אפל, נוצרה על-ידי "אקסודוס אינטרנשיונל", ארגון דתי שמאמין ב"חופש מהומוסקסואליות דרך תפילה ותרגול תרפיית המרה".

האפליקציה השנויה במחלוקת מוצעת בחינם בחנות ה-iTunes המקוונת של אפל, ואף ניתן לה ציון 4+ על-ידי אנשי החברה - לפיו היא לא מוגדרת "בעלת תוכן מעורר התנגדות".

ריסון היצר ההומוסקסואלי

בתיאור האפליקציה נכתב: "עם מעל 35 שנות ניסיון, אקסודוס מחויבים לעודד, לחנך ולטפל בנושא ההומוסקסואליות בחסד ובאמת". פעילי זכויות אדם אספו יותר מ-37 אלף חתימות בעצומה אינטרנטית נגד אפל.

לפי העצומה, הארגון הנוצרי נוקט ב"טקטיקות הפחדה, דיסאינפורמציה, סטריאוטיפים ועיוותי מציאות" של החיים ההומוסקסואליים ומקדם "את השימוש ב'תרפיה חוזרת' לכאורה כדי 'לשנות' את הנטייה המינית של לקוחותיהם, למרות העובדה ש'התרפיה' הזו נדחתה על-ידי כל ארגון מקצועי חשוב בעולם".

באקסודוס ממליצים על טכניקות כמו התנזרות, "ריסון היצר ההומוסקסואלי" וחיזוק "תחושות הגבריות והנשיות" אצל הומואים ולסביות.

לפני כשנה יצא אחד ממקימי הארגון בהצהרה והתנצל. לדבריו, מעולם לא היה מנהיג או חבר בארגון, שהפך להטרוסקסואל. יו"ר הארגון צולם בשנות ה-90 המאוחרות בבר של גייז בוושינגטון ואולץ להתפטר.