מריל לינץ': אמדוקס תיהנה מרכישת T-Mobile בידי AT&T

AT&T‎‏ היא הלקוחה הגדולה ביותר של אמדוקס והיא אחראית על 29% מההכנסות שלה‏‏

‎‎מיזוגים ורכישות בקרב ספקיות התקשורת היוו בעבר מנוע צמיחה חשוב לאמדוקס , כשלקוחות של אמדוקס איחדו מערכות של חברות שרכשו, ובחרו בה כספקית. בשנים האחרונות נחלשה מגמת הקונסולידציה בשוק התקשורת, אך אתמול דווח על מיזוג גדול נוסף: ‏‏AT&T ‏ האמריקנית תשלם לדויטשה טלקום 39 מיליארד דולר במזומן ובמניות, תמורת T-Mobile USA‏.

אמדוקס, בניהולו של אלי גלמן, מספקת פתרונות תוכנה לבילינג (גבייה), ניהול ושירות לקוחות לספקיות תקשורת. ‏AT&T‏ היא הלקוחה הגדולה ביותר של אמדוקס, וב-2010 היא הייתה אחראית על 29% מהכנסות אמדוקס - 865 מיליון דולר. ‏T-Mobile‏ גם היא מופיעה ברשימת הלקוחות של אמדוקס, אך מדובר ב-‏T-Mobile‏ בבריטניה, שחתמה על חוזה נרחב עם אמדוקס ב-2009.‏

להערכת האנליסטים במריל לינץ', אמדוקס עשויה ליהנות מהמיזוג. האנליסטים טל ליאני וקיירה קילקווסקי כותבים שספקיות תקשורת הן בדרך-כלל "שמרניות ואיטיות" בכל הקשור להחלפת מערכות ‏BSS‏ (תמיכה בלקוחות) ו-‏OSS‏ (מערכות תפעול). יחד עם זאת, הם מזכירים שבעבר מיזוגים היוו זרז להסבת מערכות, משום שהספקיות מעוניינות להשיג מערכות אחידות בחברה הממוזגת.

‎‎‏"הסטנדרט הוא אמדוקס"

‎‎‏"כמעט בכל העסקאות הסטנדרט היה מערכות של אמדוקס", כותבים האנליסטים, ומזכירים למשל את המיזוג בין ספרינט לנקסטל. ספרינט-נקסטל היא היום לקוחה שתורמת מעל 10% מהכנסות אמדוקס.

להערכת ליאני וקילקווסקי, לקוחות ‏T-Mobile‏ יועברו למערכות אמדוקס, ויתרה מכך, ישנה אפשרות שהחלק במערכות ‏AT&T‏ שאינו בידי אמדוקס יעבור אליה מ-‏Convergys‏. אפשרות נוספת היא שהקשר בין אמדוקס ל-‏AT&T‏ יתרחב גם לתחום ה-‏OSS‏.

‏"אנחנו עדיין לא יכולים לכמת את העסקה, אך מיזוגים קודמים הניבו לאמדוקס עסקאות בהיקף של מאות מיליוני דולרים", כותבים האנליסטים. המלצתם נשארת "ניטרלי" במחיר יעד של 31 דולר, פרמיה של 9.5% על מחיר השוק. אמדוקס נסחרת בבורסת ניו יורק (‏‏NYSE‏) לפי שווי שוק של 5.4 מיליארד דולר. ‏‏‎‎‏