עשירים ברגע: מייסדי פרוביג'נט יקבלו 10-20 מיליון דולר

המייסדים היו יכולים לקבל יותר - מכרו מניות לפני שנה וכעת ייאלצו להסתפק ב-10-20 מיליון דולר "בלבד"

כמעט מכל בחינה אפשרית, הרכישה של חברת פרוביג'נט נראית מוצלחת. בעלי המניות בחברה כללו מספר רב של קרנות ומשקיעים ובראשם פיטנגו, סקויה, מגמה, לייטספיד, פלנוס, גלובספאן, אסנד, דלתא, ד"ר אנדרו ויטרבי, ריי סטאטה, וג'ורג גילדר. מבחינת הקרנות, זהו אקזיט יוצא דופן, במיוחד מהתחום האפור שזוהרו הועם בשנים האחרונות - שבבים.

הקרנות הגדולות השותפות בחברה - פיטנגו, לייטספיד, סקויה וגלובספאן - מחזיקות כל אחת 10%-15% מהחברה, והן ירוויחו פי שישה על הכסף - כלומר, 40-50 מיליון דולר כל אחת.

גם עבור קרן מגמה, שהשקיעה בחברה עוד בשלב ה-Seed לצידה של אסנד, זהו אקזיט מוצלח במיוחד. הקרן מחזיקה ב-5%-10% ועל כן תקבל 20-30 מיליון דולר - סכום מכובד, שבולט במיוחד כפינאלה של הקרן שהגיעה אל סופה.

המייסדים והעובדים יזכו להחזרים של אחוזים בודדים לכל אחד. המייסדים דן חרש וגיא רשף לא יקבלו את הסכום המקסימלי מבחינתם, משום שכבר לפני שנה מכרו חלק מסוים מאחזקותיהם, לפי שווי שנמוך כמעט ב-50% מהמחיר כיום - אולם הם עדיין יקבלו שיעור מכובד מהסכום המוערך ב-10-20 מיליון דולר.

חרש סירב להתייחס לתקבולים שלו ושל העובדים. ההערכות הן כי לולא המכירה הם היו יכולים לקבל עד 30 מיליון דולר כל אחד.

על רקע ההחזר המכובד לא פלא שחמי פרס, מנהל-שותף בפיטנגו ונציג בדירקטוריון פרוביג'נט, אומר כי "זו עסקה של Win-Win וזו גם דוגמה לחברת שבבים מוצלחת, שהיינו רוצים לראות עוד הרבה כמוה. הקרנות אולי נרתעות מהשקעה בתחום, אבל מי שבודק רואה שיש קרנות שמשוועות להשקעה בתחום.

אנחנו רוצים להעביר מסר ליזמים הפוטנציאלים בתחום: צאו והקימו חברות. נשמח להסתכל על האפשרויות בתחום".