רוני אלרואי וגבי פרל יוצאים מרומניה בהפסד של 17 מ' ש'

שאול אלוביץ' ומשפחת ויל ירכשו את חלקן של ישאל ואודין שבשליטתם, בפעילות הנדל"ן המשותפת

ארבע שנים לאחר שרוני אלרואי וגבי פרל פצחו בשיתוף פעולה נדל"ני עם חברת אי.ג'י.אר.אי (בעבר רניטק) של שאול אלוביץ' ומשפחת ויל ברומניה, הם מוכרים את החזקותיהם בפעילות המשותפת בהפסד של כ-17 מיליון שקל.

ב-2006 חברה ישאל מקבוצת קמן של אלרואי לאודין השקעות שבניהול גבי פרל, לצורך השקעה בנדל"ן מניב באמצעות חברה משותפת בשם קמין נדל"ן. שנה לאחר מכן הקימו קמין ואי.ג'י.אר.אי את RSK, חברה משותפת שתפעל ברומניה.

בסוף השבוע עדכנה ישאל כי קמין חתמה על הסכם למכירת החזקותיה ב-RSK (25.6% מההון ו-10% ממניות הניהול) לאי.ג'י.אר.אי (המחזיקה 50.7% ממניות RSK ו-40% ממניות הניהול) תמורת כ-2.5 מיליון אירו (12.5 מיליון שקל), עם אפשרות לקבל עד מיליון אירו נוספים בעתיד, בהתמלא מספר תנאים.

השקעתה של קמין ב-RSK רשומה בספרים בכ-28 מיליון שקל, ובהתאם לכך היא צפויה לרשום בגין העסקה הפרשה של 16.8 מיליון שקל לירידת ערך, כשחלקה של ישאל בהפסד יעמוד על מחצית הסכום וייזקף בדוחותיה הכספיים ל-2010. לקמין יתרת הלוואה של כ-28 מיליון שקל, והיא מציינת בהודעה כי התמורה מהעסקה תשמש לפירעון חלק מההלוואה. השלמת העסקה צפויה עד סוף החודש והיא כפופה למספר תנאים, בהם הסכמת יתר בעלי המניות בחברה הנמכרת.

שורת הפסדים באירופה

קמין השקיעה באמצעות RSK בארבע קרקעות ברומניה, המיועדות בעיקר למגורים, אשר נרכשו ב-2007-2008. בשנת ב-2009 הסב חלקה של קמין בחברה המשותפת הפסד של כ-2 מיליון שקל.

לצד רומניה, ביצעה קמין מספר השקעות גם בלטביה ובגרמניה, שיחד גרמו לה ב-2009 הפסד של כ-7 מיליון שקל, וכן היא הייתה מעורבת בפרויקט מגורים בשכונת בבלי בת"א.

הפעילות של אי.גי'.אר.אי ברומניה צפויה לעבור לידיהם הפרטיות של אלוביץ' וויל, במסגרת ניסיונותיהם להביא לשיפור במצב החברה. כמו חברות נדל"ן ישראליות רבות נוספות, אי.ג'י.אר.אי לא ליקקה דבש בהשקעותיה ברומניה, ולאחר מגמה נמשכת של ירידת ערך נכסיה שם, בחודש שעבר עדכנה החברה כי הושלם ההסכם למכירת נכסיה במדינה לידי בעלי השליטה תמורת 47.7 מיליון שקל.