יש חיים אחרי המוסד: מאיר דגן יכהן כיו"ר גוליבר אנרג'י

צביקה זיו, לשעבר מנכ"ל בנק הפועלים, יכהן כדירקטור בחברה ■ גוליבר אנרג'י הוא שמה החדש של חברת אוריאלי אליה תמוזג חברת גינקו

ראש המוסד לשעבר מאיר דגן ימונה ליו"ר חברת גוליבר אנרג'י , שמה החדש של חברת אוריאלי אליה תמוזג חברת גינקו. בנוסף, צביקה זיו, לשעבר מנכ"ל בנק הפועלים, יכהן כדירקטור בחברה. כך מפרסמת היום (ג') חברת גוליבר אנרג'י.

המיזוג בין החברות מתוכנן ל-27 לאפריל 2011. לאחר המיזוג יחזיקו בעלי המניות של גינקו ב-90% ממניות גוליבר אנרג'י ובעלי המניות הקיימים יחזיקו ב-10% ממניות החברה. אחזקות גוליבר אנרג'י יכללו בין היתר אחזקה ישירה של כ-5% משותפות הנפט והגז זרח ממנה זכאית גוליבר אנרג'י לתמלוגים בשיעור של 10%-12.5%.

נכסי הנפט של גינקו כוללים זכויות בשני רשיונות יבשתיים והיתר מוקדם עם זכות קדימה בים. החברה מחזיקה 100% ברישיון שחר (389 אלף דונם) הנמצא בדרום ים המלח, בנוסף לשותפות שווה עם זרח, מחצית מרשיון "אורלי" (כ-102 אלף דונם) במדבר יהודה ומחצית מהיתר מוקדם ימי עם זכות קדימה "גוליבר", רצועה ימית המשתרעת לאורך החוף בין ת"א לחיפה (כ-509 אלף דונם).

חברת גוליבר אנרג'י מתכננת השנה קידוח יבשתי ברשיון "שחר", מדרום לצומת הערבה. הקידוח "שחר 1" מתוכנן לעומק של 3,300 מטר בעלות של 7 מיליון שקל. כמו כן, החברה סיימה לאחרונה שני סקרים סייסמים בשטחי "גוליבר" ו-"אורלי". החברה מתכננת ביצוע קו סייסמי נוסף ברשיון "אורלי" על מנת להשלים את עיבוד וניתוח הנתונים.