דש: הבנקים אלטרנטיבה טובה; איזו מניה מומלצת?

מאיר סלייטר: מחירי מניות הבנקים לא מגלמים הזדמנות גדולה, אך הם מספקים אלטרנטיבה טובה ברמות השוק הנוכחיות

לקראת פרסום דוחות הבנקים הגדולים בימים הקרובים פרסם האנליסט מאיר סלייטר מיחידת המחקר של דש ברוקראז' סקירה על הסקטור.

הרבעון הרביעי בבנקים הוא באופן מסורתי רבעון חלש יותר, לרוב עקב ביצוע הפרשות לחובות מסופקים והכרה בהוצאות אחרות בהיקפים גדולים יותר. על אף זאת, "הרבעון הנוכחי צפוי להיות טוב, כאשר התוצאות יהיו במרבית הבנקים דומות לרבעון הקודם, בעיקר עקב הכנסות מעמלות גבוהות יותר. תוצאות חלשות יחסית צפוי להציג מזרחי טפחות , עקב הפרשה לחובות מסופקים בגין בוימלגרין. גם בדיסקונט צפויות תוצאות חלשות יותר מתוצאות הרבעון השלישי, בעיקר עקב תוצאות חזקות ברבעון הקודם".

את מרכז תשומת הלב בדוחות תתפוס השפעת המעבר לדיווח עפ"י התקינה האמריקאית בכל הנוגע לחובות פגומים. הבנקים צפויים לפרסם את ההשפעה לראשונה, אך היא תכלל בדוחות רק החל מתחילת 2011, כלומר מדוחות הרבעון הראשון שיפורסמו בסוף מאי. היקף ההשפעה על דיסקונט, אשר פורסם כבר, ומסתכם ב-850 מיליון שקל, קיטון של 7.6% מההון, צפוי להיות חריג במערכת. מרבית הבנקים צפויים לקיטון של 2.5%-4% מההון, כאשר בנק הפועלים בחלק העליון של הרף, ולאומי והבינלאומי בחלקו התחתון.

בדש ממשיכים להמליץ על הבנקים במשקל יתר בתיק. "הבנקים נסחרים היום במכפילי רווח נמוכים מ-10 על רווחי 2011, ולכן מספקים תשואה גלומה מעט גבוהה מ-10% על ההשקעה. מחירי מניות הבנקים לא מגלמים הזדמנות גדולה, ולכן מרבית המלצותינו הן תשואת שוק, אך הם מספקים אלטרנטיבה טובה ברמות השוק הנוכחיות", אומר סלייטר.

בנוגע למשבר ביפן אומר סלייטר כי השפעות המשבר עלולות להשתרשר למאזני הבנקים ולתוצאות שלהם בעיקר דרך תיקי ניירות הערך. "במצב של השפעה שלילית של המשבר על הכלכלה העולמית הגלובלית, עלול המשבר גם לזלוג לתיקי האשראי, אך להערכתנו הסבירות לכך היא נמוכה. במידה ואכן תהיה השפעה על הכלכלה, הדבר יפגע בכל הסקטורים ולכן להשקעה בבנקים אין סיכון מיוחד ושונה מיתר אפשרויות ההשקעה הנוכחיות. עם זאת, כדאי לשים לב שבמקרים רבים הבנקים מובילים את המגמה בשוק".

לאור זאת, ההשפעה אחריה עוקבים בדש כרגע היא על תיקי ניירות הערך של הבנקים. כרגע, "עוד לא היו התרחשויות קיצוניות בשווקים, ולכן ההשפעה הנוכחית קטנה. עם זאת, הסיכון גדל, ולכן ישנה עדיפות להשקעה בבנקים בהם תיקי ני"ע קטנים יותר, הפועלים ומזרחי".

בנוגע לדיבידנדים: מלבד בנק לאומי, כל יתר הבנקים, גם אלו שיכולים לחלק - מזרחי והבינלאומי - נמנעו מלהכריז על דיבידנד לאחר הרבעון השלישי. "להערכתנו המהלך נבע כהכנה לשינוי בדיווח בנושא החובות הפגומים. ברבעון הנוכחי צפויים לאומי והבינלאומי להכריז על דיבידנד, לאור הלימות ההון הגבוהה שלהם והפגיעה היחסית נמוכה בהון. בנק מזרחי עשוי לחלק, אך החלוקה תלויה בעיקר בהיקף הפגיעה בהון כתוצאה מהמעבר לחובות פגומים".

בשורה התחתונה אומר סלייטר כי השפעות המשבר ביפן צפויות כרגע להיות בעיקר בתיקי ניירות הערך של הבנקים, וגם שם, נכון להיום, ההשפעה אינה מהותית. עם זאת הסיכון לכך קיים. "אנו ממליצים על הסקטור במשקל יתר, עם העדפה לפועלים".

מחיר היעד למניית הפועלים עומד על 19 שקל (פרמיה של כ-10%), של לאומי על 18 שקל (פרמיה של כ-2% בלבד), דיסקונט 8.7 שקל (פרמיה של כ-17%), מזרחי טפחות 41 שקל (פרמיה של כ-8.4%) ושל הבינלאומי עומד על 57 שקל (פרמיה של 6.5%).