פימקו גייסה 1.5 מיליארד דולר לקרן שתרכוש נכסי בנקים

הקרן החדשה תקנה מהבנקים אג"ח של חברות מסחריות בקשיים, משכנתאות וייתכן כי תשקיע ישירות בבנקים ■ הקרן החדשה מצפה לגייס סכום כולל של בין 2 מיליארד ד' ל-3 מיליארד ד'

קרן האג"ח הגדולה בעולם פימקו גייסה מעל 1.5 מיליארד דולר לקרן חדשה שתקנה נכסים מבנקים בארה"ב שמבקשים לחזק את המאזן שלהם. כך מדווחים היום (ג') שני מקורבים לנושא לסוכנות הידיעות בלומברג. בראש פימקו עומד ביל גרוס.

הקרן החדשה תקנה מהבנקים אג"ח של חברות מסחריות בקשיים ומשכנתאות, כמו כן, ייתכן כי תשקיע ישירות בבנקים דרך ביטחונות הכוללים צווים וחוב שניתן להמיר. הקרן החדשה עדיין מקבלת השקעות ומצפה לגייס סכום כולל של בין 2 מיליארד דולר ל-3 מיליארד דולר לפני הסגירה מאוחר יותר השנה. "יש בנקים מקומיים ואזוריים ברחבי ארה"ב שמוסיפים כל רבעון להפסדים שלהם", אמר דיוויד טובין, מנהל בחברת Mission Capital Advisors בניו יורק.

לאחרונה קרא גרוס בתחזיתו למשקיעים להקטין את אחזקות האג"ח הממשלתיות האמריקניות ואת אחזקות המניות הסולידיות הבריטיות, ולרכוש ני"ע בעלי תשואה גבוהה יותר, כמו אג"ח של מדינות השווקים המתעוררים. "ייתכן שיש צורך 'לגרש' מתיק ההשקעות האידיאלי את המניות הסולידיות המיושנות והאג"ח של ממשלת ארה"ב, ולהחליפן בני"ע אטרקטיביים יותר מבחינת הסיכון והתמורה", כתב גרוס.