עו"ד ציון אמיר: "להקים ועדת חקירה על משפט קצב, זכויות הנאשם נרמסו"

סנגורו של הנשיא לשעבר משה קצב, לאחר גזר הדין ששלח את מרשו ל-7 שנים בכלא: "השופטת יהודית שבח אמרה דברים קשים על ההתנהלות של גורמי אכיפה, בהם היועמ"ש לשעבר מזוז"

עו"ד ציון אמיר, סנגורו של הנשיא לשעבר משה קצב, קרא היום (ג') להקים ועדת חקירה נוכח הביקורת החריפה שהטיח בית המשפט בהתנהלות הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה לשעבר, מני מזוז, בעניינו של קצב בתקופת החקירה.

"טועה מי שחושב שהרשעתו של הנשיא לשעבר היא יום חג לדמוקרטיה, זהו יום אבל לחברה בישראל", אמר אמיר לאחר השמעת גזר הדין, ותקף גם את השופטים עצמם: "בהכרעת הדין ובגזר הדין משולבים דברי בלע".

אמיר התייחס לביקורת שהשמיעה השופטת יהודית שבח, ואמר כי היא "אמרה דברים קשים על ההתנהלות של גורמי אכיפה, החל מהיועץ המשפטי לממשלה וכלה בנושאי משרה בכירים אחרים. אלה דברים קשים וחמורים, שצריכים להזמין ועדת חקירה. גורמי אכיפה רמסו ברגל גסה זכויות נאשם".

אמיר גם קרא לבית המשפט ולתקשורת לפעול לחשיפת מלוא הפרוטוקולים, הראיות והעדויות שנשמעו במשפט.

עו"ד אברהם לביא, מסנגוריו של קצב, אמר כי הוא סמוך ובטוח ששופטי העליון יקלו בעונשו של קצב.

"הליך מקצועי ורציני"

מנגד, ראש צוות התביעה בתיק קצב, עו"ד רונית עמיאל מפרקליטות מחוז מרכז, שיבחה את בית המשפט ואמרה כי השופטים ניהלו "הליך מקצועי, רציני, יסודי, מעמיק ואינטנסיבי. קולו של בית המשפט וההכרעות הנורמטיביות שקבע צריכים להדהד בזירה הציבורית. לא נראה שיש מקום להוסיף דבר על קביעות אלה של בית המשפט, ומה שכולנו צריכים לעשות עכשיו זה לעצור רגע ולהקשיב".