אביב רייז מכר מניות בליוורמור ב-9.7 מיליון שקל

רייז מכר כמעט מחצית ממניותיו בחברה ונותר עם החזקה בשווי של 11.3 מ' ש' ■ הערכות: ליוורמור רכשה את רוב המניות ■ לניר לא רכש באופן אישי

קרוב לשש שנים לאחר שהונפקה, ולמעלה מעשור לאחר שהוקמה, מתחיל איש העסקים אביב רייז להיפרד מהחזקותיו במניות ליוורמור השקעות, לשעבר אמפייר אונליין, משווקת אתרי ההימורים המקוונים.

ליוורמור, שבשליטת נועם לניר, הודיעה אמש כי רייז ירד להחזקה של 5.1% מהון החברה, וזאת לאחר שמכר 10.7 מיליון מניות בקירוב תמורת 2.7 מיליון דולר (9.7 מיליון שקל). רייז מכר כמעט מחצית מהחזקותיו בחברה, ונותר עם מניות בשווי של 3.2 מיליון דולר (11.3 מיליון שקל).

ליוורמור, שנסחרת בבורסה המשנית של אנגליה, מרכזת מחזורי מסחר נמוכים עד כמעט אפסיים, ולכן רוב הסיכויים שרייז מכר את המניות בעסקה מחוץ לבורסה, וייתכן כי הקונה/הקונים הוא גוף מוסדי או אף ליוורמור עצמה. לפני כשבוע הודיעה ליוורמור כי רכשה 9 מיליון מניות של עצמה לפי מחיר של 15.65 פני למניה, ויש סיכוי גבוה שמדובר באותן מניות שרייז מכר. ל"גלובס" נודע כי לניר לא רכש מרייז מניות. המניות שמכר רייז מהוות 4% בקירוב מהון החברה.

ללניר יש החזקה של 56.7% מהון החברה; לרון ברון, מנהל ההשקעות הראשי של החברה, יש החזקה של 5.1%; לקרן ההשקעות Bristol Investments יש החזקה של 10.4%, ולקרן Everest יש 3.2%. השתיים האחרונות הן בעלי המניות המוסדיים היחידים בחברה. ליוורמור נסחרת לפי שווי של 63 מיליון דולר, לאחר שאיבדה 14% מתחילת השנה.

רייז נמנה עם המשקיעים הפרטיים הראשונים שהשקיעו באמפייר אונליין לפני למעלה מעשור. השקעתו בחברה נעשתה דרך חברת Sidmore החזקות בה היו שותפים מקורבים שלו, ביניהם אילן רביב, גיסו של רייז וכיום מנכ"ל בית ההשקעות מיטב שניהל בעברו את U בנק. במסגרת הנפקת אמפייר אונליין מכרה Sidmore מניות תמורת עשרות בודדות של מיליוני דולרים. רייז עצמו היה בעל המניות הגדול בחברת Sidmore.

לפני ארבע שנים, ובעקבות היציאה של אמפייר אונליין מתחום ההימורים המקוונים והפיכתה לחברת השקעות, פורקה Sidmore ומניות ליוורמור חולקו בין שותפיה. כך הפך רייז באופן אישי לבעל עניין בחברה.

ליוורמור, כאמור, רחוקה משווייה בימיה כאמפייר אונליין, ובגרסתה הנוכחית מסרבת המניה להתרומם. למרות זאת, רייז מורווח על השקעתו בחברה. Sidmore השקיעה באמפייר 2 מיליון דולר בקירוב, ולפי הערכות רייז עצמו תרם מאות בודדות של אלפי דולרים לסכום זה, ולכן האקזיט שהוא זוקף לזכותו עדיין מכובד כמעט בכל קנה מידה אפשרי.

לרייז יש החזקה בחברה ציבורית נוספת, קומטאץ', שנסחרת בנאסד"ק ובת"א לפי שווי של 84 מיליון דולר. בחברה זו רייז הוא בעל המניות הגדול ביותר, עם החזקה של 22.8% (שווי של 19 מיליון דולר).