נאות הפיסגה: הרוכשים פלשו לדירות במודיעין עילית

הרוכשים פללשו לדירות בפרוייקט - כך דיווחה החברה לבורסה ■ רק אתמול התפטר מנכ"ל החברה שנמצאת כבר זמן רב בקשיים ■ הפרוייקט, ובו אלפי יחידות דיור, הוקפא לפני שנתיים

רוכשי דירות מחברת נאות הפסגה פלשו אל הבניינים שנמצאים בשלבי ביצוע בפרויקט החברה במודיעין עילית. כך דיווחה היום החברה לבורסה. "הודעות על כך נמסרו לבנק ירושלים המלווה את הפרויקט, לראש העיר ולמהנדסת העיר מודיעין עלית וכן הוגשה תלונה למשטרת ישראל" מסרה החברה. עוד נמסר כי: "בנוסף מודיעה החברה שהיום התקבל מכתב מבנק הפועלים בו מתבקשת החברה לפרוע את יתרת החוב בסך של כ- 8 מליון שקל בתוך 14 ימים. לאחר תום המועד האמור יועמד החוב לפרעון מיידי".

רק אתמול התפטר מנכ"ל החברה, אמיר זקן, במה שנחשב לצעד נוסף בתהליך המתמשך של הסתבכות החברה בעקבות צו הקפאת הבנייה שניתן לפרויקט מגורים במודיעין עלית. "במצב של חוסר אמצעי מימון לחברה ובתנאים שנוצרו אין ביכולתי להמשיך להפעיל את החברה ואני מודיע בזאת על התפטרותי שתכנס לתוקף מידיי" מסר אתמול זקן.

"אני משוכנע שעשינו בעלי המניות, חברי הדירקטוריון ואני כל שניתן על מנת שלא להגיע למצב זה, אולם לצערי כי רב ממשלת ישראל והגופים השלטוניים הכפופים לה מתנערים בצורה בוטה מהאחריות להחלטותיהם, ואנשיהם חדורי רצון ומטרה אחת לנגד עיניהם - גרימת נזק לאחר. במשך כמעט שנתיים מאז הוציא אלוף פיקוד מרכז את צו איסור הבניה בקשר עם שינוי תוואי גדר ההפרדה, באפריל 2009, ולאחר מכן צו הממשלה המורה על הקפאת בניה באיו"ש, בנובמבר 2009, מתנערים ומתחמקים אותם גופים ממתן תשובות, ורק לאחרונה הודו בחצי פה כי הלכה למעשה קיימת הקפאה בפועל של הבניה באיו"ש בניגוד לכל הצהרות הממשלה". בהמשך להודעת ההתפטרות הוסיף ואמר זקן כי: "אני כמובן אסייע בהעברה מסודרת של ניהול החברה לידי בעל תפקיד שצפוי להתמנות לה".

יש לציין כי לאחרונה אף הפסיק בעל מניות מרכזי בחברה, רוברט פקטור, להזרים כסף לקופתה. זאת לאור דרישת מחזיקי האג"ח של החברה לפרעון מידי. חברת נאות הפסגה נמצאת בשליטת רוברט פקטור, שלמה מאיר ופנחס זלצמן. החברה זכתה במכרז לבניית 2300 יחידות דיור במודיעין עלית אולם צו הקפאה שניתן לפרויקט לא אפשר לה להמשיך ולבנות אותו.