לשכת המבקרים הפנימיים העולמית מנתקת קשר עם הלשכה בישראל

הכריזה כי בשל ניגוד אינטרסים, הוחלט לנתק את השתייכותה של הלשכה הישראלית לארגון העולמי ב-12 ביוני ■ הערכה: הנתק - בגלל שהלשכה הישראלית שינתה את הכללים המקצועיים

מועצת המנהלים של לשכת המבקרים הפנימיים העולמית הודיעה אתמול (ג') בהודעה רשמית כי בשל ניגוד אינטרסים, הוחלט לנתק החל מה-12 ביוני השנה את השתייכותה של הלשכה הישראלית לארגון העולמי.

"גורמים רבים נכללו בהחלטה של ההנהלה העולמית", כך כתב בהודעה ריצ'ארד צ'יימברס, הנשיא העולמי והמנכ"ל של הלשכה העולמית: "ההנהלה חשה כי סיום הקשרים הנוכחיים ישרת באופן הטוב ביותר את האינטרסים ארוכי הטווח של הארגון ושל מקצוע הביקורת הפנימית בישראל".

בהודעה ציין במפורש גינתר מוגנדר, היו"ר העולמי של מועצת המנהלים, כי ההכרזה אינה מצביעה על סיום התמיכה של הארגון העולמי במקצוע בישראל: "להפך", ציין מוגנדר: "לארגון יש מחויבות עמוקה לעתיד של מקצוע הביקורת הפנימית בישראל. בחודשים הקרובים נבדוק חלופות עם מבקרים פנימיים מישראל, כדי לזהות את האמצעים הטובים ביותר שיאפשרו לארגון להעניק את התמיכה הזאת", כתב.

ההחלטה לא תשפיע על ההשתייכות העולמית של החברים בישראל, צוין בהודעה. לצורך כך הוקם אתר אינטרנט מיוחד למסירת מידע לחברים על הפעולות שעליהם לנקוט כדי להבטיח את המשך חברותם בתום סיום הקשר עם הלשכה הישראלית.

גורם בכיר בתחום הביקורת הפנימית מסר ל"גלובס" כי הסיבה לנתק נובעת מכך שהלשכה הישראלית בחרה לשנות את הכללים המקצועיים על-פיהם עובדים המבקרים, וזאת בניגוד לעמדה העולמית; ובנוסף התעוררה בעיה עם תקנון הלשכה, שמונע כניסה של חברים חדשים ובחירה של חברי הנהלה וחברי מועצה ללא ברכתו של נשיא הלשכה.

ההשפעה העיקרית לא תהיה דווקא על חברי הלשכה אלא על הלשכה עצמה, שכעת לא תוכל עוד לייצג את המקצוע בישראל מול ועדות הכנסת, לא תוכל לפרסם תקינות מקצועיות מטעמה, לא תוכל לגבות דמי חבר או לקיים השתלמויות בשם הארגון הבינלאומי.

לשכת המבקרים הפנימיים הישראלית פועלת מישראל משנת 1960, חברים בה מבקרים המכהנים במשרדי ממשלה, חברות ציבוריות וממשלתיות, בנקים, חברות ביטוח, רשויות מקומיות ועוד, והיא מונה יותר מאלף חברים.

נשיא הלשכה, שלמה קלדרון, עומד בראשה מעל 10 שנים, ולמרות שהלשכה מוכרת כמלכ"ר, צוות עובדי הלשכה, מלבד קלדרון, מקבלים שכר עבור עבודתם.

מלשכת המבקרים הפנימיים המסר בתגובה: "לאחרונה היו מספר חילוקי דעות בין הלשכה בישראל לבין הלשכה העולמית. אנו מאמינים כי הדברים ייפתרו ונשוב לשתף פעולה בנושאים מקצועיים, כפי שעשינו במשך שנים רבות על הצד הטוב ביותר ולשביעות-רצון שתי הלשכות".

הערכה היא כי בלשכה חברים כ-600 רואי חשבון העוסקים בביקורת פנימית, שהם גם חברים בלשכת רואי החשבון.

לדברי רו"ח דורון קופמן, נשיא הלשכה: "אנו לומדים את ההחלטה והשלכותיה. בכל מקרה, מבקרים פנימיים חברי לשכת רואי חשבון וגם כאלה שאינם חברי הלשכה, ימשיכו לקבל מהלשכה שלנו את כל הגיבוי המקצועי הנדרש ואת הקשר עם המוסדות הבינלאומיים ככל שיידרש".