בירמינגהאם מצאה דרך נוחה לסגור חובות

‎קבוצת הפרמיירליג מכרה מניות בבורסה של הונג קונג בשווי 6.8 מיליון ליש"ט; חובותיה מוערכים בקרוב ל-30 מיליון ליש"ט ■ שינויי אחזקות מינוריים גם בארסנל

‎בירמינגהאם סיטי מהפרמיירליג האנגלית מצאה דרך נוחה להפחית מעט מהחובות אותם היא גוררת, כאשר השלימה מכירה של 12.37% ממניות המועדון לציבור בבורסה של הונג קונג. מכירת המניות תכניס למועדון 6.8 מיליון ליש"ט, ותקל מעט על מצבו אחרי שנקלע לחובות של קרוב ל-30 מיליון ליש"ט.

‏‏‏בירמינגהאם סיטי מוחזקת בידי איש העסקים ההונג קונגי קרסון יואנג, והיא אחת מ-11 קבוצות פרמיירליג שנשלטים בידי זרים. יואנג רכש את בירמינגהאם בפברואר 2009, באמצעות חברת האחזקות שלו, גראנדטופ‏‎ ‎הולדינגס.

קבוצת פרמיירליג נוספת שרושמת שינויים מינוריים באחזקות היא ארסנל. איש העסקים האוזבקי אלישר אוסמאנוב הגדיל את אחזקותיו אל מעבר ל-27%. בעל המניות העיקרי במועדון הלונדוני הוא עדיין סטן קרונקי האמריקני, שמחזיק ב-29.9%.

הגדלת המניות של אוסמנוב מעלה שוב את הספקולציות כי הוא מנסה להפוך לבעל השליטה במועדון. על-פי הסכם הבעלות על ארסנל, מי שיגדיל את אחזקותיו אל מעבר ל-29.99%, יהיה חייב להשלים את הרכישה של יתר המניות.