עוד אקזיט מקומי: מק'אפי רוכשת את סנטריגו מכפר סבא

שווי העסקה: 30-40 מיליון דולר ■‎‎‏ סנטריגו פעולת בתחום אבטחת הגישה לנתונים, והושקעו בה 18 מיליון דולר ■‏‎‎‏ העסקה לא נחשבת לטובה עבור המשקיעים

לאחר שורה של רכישות בתחום אבטחת הגישה למסדי נתונים, זה היה רק עניין של זמן עד שהחברות הישראליות הבולטות בתחום יחזרו ויעלו על הפרק.

חברת אבטחת המידע מ'קאפי, שכיום היא חלק מאינטל, רכשה את חברת הסטארט-אפ הישראלית סנטריגו, שמספקת פתרונות בתחום ה-DAM (ניטור והגנה על גישה לבסיסי נתונים). סכום העסקה לא נמסר, אולם על-פי הערכות ההיקף הוא 30-40 מיליון דולר.

זוהי העסקה השלישית שבה מעורבת חברה ישראלית שעליה נודע השבוע. כך, פייסבוק רכשה בתחילת השבוע את סנאפטו ב-70 מיליון דולר ובהמשך ברודקום רכשה את פרוביג'נט ב-340 מיליון דולר, כולל המזומן שבקופתה.

סנטריגו הוקמה ב-2005 תחת השם מונוליט, ובמהלך 2006 החליפה שם ויצאה לדרך מחודשת.

נתן שוחמי, שמשמש מנכ"ל, וסלאביק מרקוביץ' הם מייסדי החברה. הפתרון שסנטריגו מציעה אמור להגן על בסיסי הנתונים מחדירה עוינת; מפני משתמשים לא מורשים בארגון וכן לספק מעקב אחרי התאמה לדרישות רגולטוריות.

מק'אפי, המנוהלת על-ידי דייב די-וולט, וסנטריגו מכירות היטב זו את זו, שכן מק'אפי החלה ב-2010 למכור ללקוחותיה את פתרונות סנטריגו.

בחברה השקיעו במשך השנים 18 מיליון דולר, כך על-פי אתר IVC. המשקיעים העיקריים הם קרן בנצ'מרק; Junos - קרן ההון סיכון הארגונית של חברת ג'וניפר; Stata Venture - קרן ההון סיכון של האנג'ל ריי סטאטה; ומשקיעים פרטיים נוספים. סטאטה היה גם אחד מהמשקיעים בחברת פרוביג'נט.

האקזיט לא יירשם כמוצלח במיוחד עבור המשקיעים, שכן על-פי IVC בסבב ההשקעות האחרון, שהתרחש בדצמבר האחרון, גייסה החברה 6 מיליון דולר.

על-פי הערכות, סיימה סנטריגו את 2010 עם מכירות של כמה מיליוני דולרים.

אימפרבה המתחרה בדרך לנאסד"ק

זו לא העסקה הראשונה בתחום ה-DAM שבה מעורבת חברה ישראלית. באוקטובר 2009 רכשה IBM את גרדיום שעסקה בתחום ב-200 מיליון דולר.

סנטריגו מעסיקה 40 עובדים, רובם במרכז הפיתוח בכפר סבא. העסקה תספק למק'אפי מרכז פיתוח נוסף בישראל, שיצטרף לזה שהוקם לאחר רכישת אוניגמה ב-2006.

חברה ישראלית בולטת נוספת בתחום ה-DAM היא אימפרבה של שלמה קרמר. ככל הידוע, החברה נמצאת בדרכה לנאסד"ק, אך יש לה מכירות מרשימות בהרבה מאשר אלה של סנטריגו. ההערכות הן כי היא נמצאת בישורת האחרונה לקראת סגירה עם חתמים מובילים להנפקה הראשונית.