דיור לקשיש: המדינה תבנה 5,000 דירות לקשישים נזקקים

הממשלה צפויה לאשר הצעתם של ראש הממשלה, שרת הקליטה ושר השיכון, לסיוע בדיור לקשישים נזקקים שממתינים לדיור ציבורי ■ תסייע בשכר הדירה לקשיש, בכ-1,200 שקל לחודש

הממשלה צפויה לאשר ביום ראשון הקרוב את הצעתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת הקליטה סופה לנדבר ושר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס, לבניית 5,000 יחידות דיור עבור קשישים נזקקים הזכאים לסיוע בשכר דירה, הממתינים לדיור ציבורי. הדירות ייבנו בשטחים הציבוריים ברשויות המקומיות.

הממשלה תסייע בשכר הדירה לקשיש, בכ-1,200 שקל לחודש בממוצע. הקשישים הנזקקים ישלמו שכר דירה חודשי בסך של 200-300 שקל, או היקף כספי שלא יעלה על 8% מקצבת הזקנה שהם מקבלים.

על פי ההחלטה, יוכלו הרשויות המקומיות וגופים לאומיים להקים בתי דיור לקשישים בשטחים המיועדים לשימוש ציבורי, הידועים כ"קרקע חומה". כדי לתמרץ את הרשויות, הן יקבלו אישור להקים במתחם גם מבנים עסקיים, אשר פירותיהם יופנו למימון הבנייה ולתחזוקה השוטפת של בתי הקשישים.

בישראל כיום ישנם כ-35-40 אלף זוגות או יחידים קשישים, הזכאים לדיור ציבורי המופעל על ידי משרד הקליטה. יצוין כי רוב הקשישים שיקבלו פיתרון במסגרת החלטה זו הינם עולים חדשים, המוגדרים כפליטי שואה מהמעגל השני והשלישי.

השרה לקליטת עלייה, סופה לנדבר, אמרה כי "ממשלת ישראל חייבת להיות מסוגלת לתת פתרונות דיור לאזרחיה, והמאמץ צריך להיות משותף בין המשרדים הרלוונטיים. מדובר בצעד נוסף שמסמן תקווה לפתרון כולל למצוקת הדיור הציבורי".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "החלטה זו מהווה חלק ממגוון הפתרונות שהממשלה מייצרת לאוכלוסיית קשישים. הנושא הזה חשוב לנו מאוד, יש לנו מחויבות לסייע ולהעניק לכל אזרח במדינה את האפשרות לגור ולחיות בכבוד".