פועלים: "יש עננות של אי ודאות אך הדעה על השוק חיובית"

פועלים: "רמת הסיכון בהשקעה המנייתית גדלה" ■ לאומי: "האירועים הביטחוניים האחרונים עלולים להעיב על מגמת המסחר בשבוע הקרוב" ■ "הסיכון באג"ח קונצרניות גבוה"

"האירועים הביטחוניים האחרונים עלולים להעיב על מגמת המסחר בשבוע הקרוב. עם זאת, השפעתם השלילית של תנאי הרקע הגלובאליים נחלשה לעת עתה", כך אומרים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית ומוסיפים: "בטווח הארוך, נתוני הכלכלה הריאלית החזקים של המשק הישראלי, ורמת המחירים הנוחה אליה הגיעו שערי המניות כפי שמשתקף מהמכפילים, צפויים לתמוך בשוק המניות המקומי".

הכלכלנים של לאומי מתייחסים גם להחלטת הריבית שתפורסם ביום ב' הקרוב ואומרים כי "בנק ישראל צפוי להמשיך במדיניותו המוניטארית המצמצמת בה החל, אף בקצב מעט מהיר יותר. כך, צפויה הריבית המוניטארית לחודש אפריל לעלות ב- 0.25% זה החודש השני ברציפות".

בהתייחס לשוק אגרות החוב הממשלתיות מציינים בלאומי כי "המשך רמת אי הוודאות בטווח הקרוב הן בזירה המקומית והן בזו הגלובאלית עלולה להעיב על חלקו הארוך של עקום התשואות. בנוסף, חלקו הקצר מספק עדיין תשואה ריאלית שלילית. עם זאת, המחסור באגרות חוב ממשלתיות צפוי למתן את עליית התשואות". לאור האמור, סבורים בבנק לאומי כי קיימת העדפה להשקעה באגרות חוב ממשלתיות במח"מ בינוני בשל התשואה השוטפת הסבירה אותן הן מספקות. מבחינת תמהיל השקעה, הם ממליצים על אחזקה מאוזנת בין האפיק הצמוד לזה השקלי.

בהתייחס לאג"ח קונצרני מעריכים כלכלני לאומי כי "בשל צמצום המרווחים מאגרות חוב ממשלתיות, הסיכון הכרוך כיום בהשקעה באגרות חוב קונצרניות גבוה. על כן, יש להעדיף אגרות חוב בעלות טווח לפדיון של עד 4 שנים".

על שוק המט"ח אומרים בלאומי כי להערכתם, "ללא החרפה נוספת במצב הביטחוני, ישוב השקל להתחזק על רקע האיתנות היחסית של המשק המקומי כפי שהיא משתקפת בנתוני הצמיחה הגבוהים לרבע הרביעי של 2010, ועל רקע פער הריביות שצפוי להמשיך ולהתרחב. עם זאת, יש לקחת בחשבון את הפרסומים בדבר הצעדים בהם מתכוון לנקוט בנק ישראל כנגד מגמה זו".

עננות אי הודאות ממשיכות להגיע

בסקירה השבועית של בנק הפועלים מציינים הכלכלנים כי "עננות אי הודאות ממשיכות להגיע. לאלו שהגיעו מטריפולי, בנגאזי וטוקיו, הצטרפה השבוע עננה נוספת, מקומית יותר, בדמות אסקלציה בחזית הפלסטינית". עם זאת, מעריכים בבנק פועלים כי "לפי שעה מדובר באירועים בעלי השפעה מזערית, אם בכלל, על הכלכלה, ולכן לא צפויה השפעה מהותית בעטיים על שוק המניות המקומי. זו גם הסיבה לכך ששוק המניות המקומי, כמו גם שוקי המניות בעולם, רשמו השבוע תיקון חיובי, לאור הזדמנויות ההשקעה שנוצרו בשבועות האחרונים בגלל אסון הצונמי ביפן והמהומות בלוב".

"במישור הכלכלי, לאחר תקופת מה של פסימיות קלה שגרמו מדדי הציפיות המקומיים (אמון הצרכנים ומנהלי הרכש), נראה כי קרן אור של אופטימיות נבעה מהמדד המשולב של בנק ישראל, כשאין להתעלם מנתונים חיוביים נוספים, כגון שוק העבודה והשיפור ביצוא. אנו מעריכים כי גם אם תיתכן פגיעה בצריכה הפרטית נוכח גל ההתיקרויות (דלקים, סחורות), הרי שהמשק הישראלי יציג גם השנה המשך שיפור בביצועיו. זאת, לצד השיפור שנרשם בקרב מרבית החברות הציבוריות (גם אם בימים האחרונים דווקא נחשפנו לדוחות הפחות טובים, אך גם כאן לא היתה הפתעה), ימשיכו להערכתנו לתמוך בשוק המניות בראיה ארוכת טווח".

לאור כל זאת, ממשיכים כלכלני בנק הפועלים להחזיק בדעה חיובית בנוגע לשוק המניות המקומי בטווח הארוך, עם חשש להמשך התנודתיות ואי הודאות בטווח הקצר, מה שמגדיל את רמת הסיכון בהשקעה המנייתית, בעיקר ללקוחות בעלי תיקים לטווח של חודשים ספורים.