אפי פיתוח קונה מעיריית מוסקבה 25% מאפימול ב-310 מיליון דולר

הסכום שתשלם אפי פיתוח כולל גם רכישת מתחם של כ-2,700 מקומות חניה סמוך לקניון ■ בנוסף, אפי פיתוח תמסור לעיריית מוסקבה את זכויות הפיתוח במרכז הקניות טברסקיה

חברת אפריקה ישראל שבשליטת איש העסקים לב לבייבהודיעה היום (ו') כי החברה הבת אפי פיתוח הגיעה להבנה לא מחייבת עם עיריית מוסקבה בנוגע לרכישת חלקה של העירייה בקניון אפימול המהווה 25% מן הזכויות בפרויקט זה וכן לרכישת מתחם של כ-2,700 מקומות חנייה סמוך לקניון אפימול, בתמורה לסך של כ-310 מיליון דולר ארה"ב.

כמו כן, אפי פיתוח הגיעה להבנה לא מחייבת עם עיריית מוסקבה לפיה אפי פיתוח תמסור לעיריית מוסקבה את זכויות הפיתוח במרכז הקניות טברסקיה, (Tverskaya Zastava) בתמורה לפיצוי בגין מלוא ההוצאות שהושקעו על ידי אפי פיתוח בפרויקט זה.

פיצוי כאמור יכול שיינתן בדרך של הענקת זכויות בנייה נוספות בפרויקטים סמוכים של אפי פיתוח, אשר יוותרו בידי אפי פיתוח בייעודם הנוכחי לפיתוח כשטחים מסחריים ויחידות מגורים. עם הגעה להסכמה על הסכמים מפורטים בנושאים אלה יפורסם עדכון.

נזכיר כי בתחילת החודש פתחה אפי פיתוח ב"השקה רכה" את קניון AFIMALL בבירה הרוסית לאחר חודשים של עיכובים.

ב-15 בפברואר העריכה אפי פיתוח כי במהלך מארס 2011 ייפתחו בקניון כ-160 חנויות. באותו המועד דיווחה החברה כי כ-74% מסך שטחים להשכרה בקניון הושכרו, והם מייצגים דמי שכירות שנתיים צפויים בסך של כ-81 מיליון דולר. להערכת אפי פיתוח, לפחות 80% מהשטחים להשכרה ייפתחו בתוך פרק זמן של שלושה חודשים ממועד "הפתיחה הרכה" של הקניון. מועד הפתיחה הרשמית של הקניון מוערך בשלב זה לחול בחודש מאי 2011.