S&P: "האסון ביפן לא ישפיע כלל על יצרניות הרכב היפניות"

סוכנות הדירוג אינה צופה השפעה ישירה של האסון ביפן על דירוג האשראי של יצרניות הרכב היפניות ■ "החברות יהיו מסוגלות לספוג את הירידה בייצור"

יפן משקמת את עצמה מההריסות ובעוד מתחילים לאמוד את הנזקים שיספגו היצרניות היפניות הגדולות, סוכנות הדירוג העולמית Standard & Poor's מפרסמת היום (ו') מסר מרגיע למשקיעים במניות החברות הרכב היפניות הגדולות. על פי הדיווח של סוכנות הדירוג, היא אינה צופה השפעה ישירה של האסון ביפן על דירוג האשראי של יצרניות הרכב היפניות.

"ההשהיה בייצור בקרב החברות היא זמנית בלבד, חברות הרכב היפניות יהיו מסוגלות לספוג את הירידה בייצור ע"י הגדלת התפוקה במחצית השנייה של 2011", כך מעריכים כלכלני סוכנות הדירוג בנימוק לתחזית המעודדת שמספקים היום בנוגע ליצרניות הרכב היפניות.

המסר המרגיע של סוכנות הדירוג S&P מגיע על רקע הדיווחים על הפרעות הייצור שנלאלצות להתמודד איתןו ענקיות הרכב היפניות בשל התקלה הגרעינית החמורה שארעה במתחם פוקושימה. על פי הערכת טושיהיקו מאצונו, אסטרטג בכיר בחברת SMBC Friend Securities, "יידרש זמן מה עד שאמון המשקיעים בחברות הייצור היפניות יחזור לעצמו".

נזכיר כי בעקבות האסון ביפן ניסאן הפסיקה את הייצור בכל ארבעת מפעלי הרכבת הרכב שלה ביפן, בהם המפעלים במחוזות שנפגעו קשות, טושיגי ופוקושימה. דליקות קטנות פרצו בשניים מהמפעלים.

ענקית הרכב הגדולה ביפן,טויוטה הפסיקה את הייצור בשני מפעלים שכושר הייצור המשותף שלהם מגיע ל-420 אלף מכוניות קטנות, שמיועדות בעיקר ליצוא. והונדה דיווחה שעובד בן 43 נהרג במרכז המו"פ שלה בטושיגי מקריסת קיר בקפיטריה. כ-30 בני אדם נפגעו.