"הסתבכות המערב בביצה הלובית לא טובה לשווקים"

בבית ההשקעות הלמן אלדובי מזהירים מחוסר הוודאות הגיאו-פוליטי, מהאסון הגרעיני ביפן וממשבר החובות באירופה

המשקיעים בבורסה צריכים לשמור על נזילות גבוהה בתיקים נוכח התהפוכות הגיאו-פוליטיות בעולם הערבי. כך ממליץ דן הלמן, מנכ"ל הלמן-אלדובי קרנות נאמנות, בסקירה השבועית שהוציא היום (א').

"הסתבכותן של מדינות המערב בביצה הלובית גם היא איננה מבשרת טובות לתנודתיות השווקים", כותב הלמן בסקירה. "כולם זוכרים כיצד התערבות מערבית במדינות עולם שלישי מלווה תמיד בהבטחה לפעילות כירורגית מהירה ומסתיימת בשקיעה עמוקה בבוץ (אפגניסטן, עיראק וכו'). החאמס, כנראה בעידודה של איראן, מנסה לגרור את ישראל לכותרות בעולם ע"י הסלמת פעולות הטרור וזאת בכדי לקשור את ישראל בעיני העולם למהומות המתרחשות במזרח התיכון".

הלמן צופה המשך תנודתיות בשווקים, כאשר הוא מדגיש כי כל התפתחות שלילית הן בעולם הערבי והן ביפן (עקב האסון הגרעיני הפוקד את המדינה) תחריף את התנודתיות בשווקים. זאת, כמובן, לצד החשש ממשבר החובות באירופה בשל ההערכות הגוברות כי פורטוגל תבקש סיוע של 80 מיליארד אירו ולאחר מכן יעבור הפוקוס לספרד ואיטליה.

"יחד עם זאת", מסייג הלמן, "הכלכלה הישראלית איתנה. דיווחי החברות בכללותם הינם טובים. האבטלה מתקרבת לרמות האבטלה המבנית במשק ונגיד בנק ישראל נאבק בהתחזקותו של השקל ובאינפלציה, שהם שניהם סימנים המעידים על עוצמת הכלכלה המקומית. לפיכך, אנו מעריכים כי כאשר יפוג ערפל הקרב מעל מדינות ערב והתמונה היפנית תתבהר שוק ההון המקומי יחזור לטריטוריה הירוקה ותיקי ההשקעות צריכים להיות ערוכים לכך".