מכירת חיסול במודו: הפטנטים מוצעים ב-7 מיליון שקל

כונסת הנכסים ל"גלובס": "בהתמחרות על הפטנטים זכתה הצעה של 5 מיליון שקל מחברת קינגסטון, וקיבלנו הצעה גבוהה יותר לאחרונה" ■ מורן: "אני לא בחברה כבר מספר חודשים"

לאחר מינוי כונס הנכסים ובקשת פירוק של העובדים, מודו של דב מורן מתחילה במימוש הנכסים ומבצעת מכירת חיסול. ל"גלובס" נודע כי החברה שפיתחה טלפונים סלולריים מודולריים מוכרת את הפטנטים שפיתחה לכל המרבה במחיר.

כונסת הנכסים שמונתה לחברה, עו"ד חנית נוב ממשרד נוב ושות' עורכי דין, מסרה היום ל"גלובס" כי למעשה כל נכסיה של מודו נמכרו למעט הפטנטים של החברה, שלמכירתם הוגשה לאחרונה בקשה לביהמ"ש המחוזי ת"א, שיאשר את ההליך. לחברה יש גם מלאי של 50 אלף מכשירים סלולריים שיימכרו גם כן.

עבור הפטנטים בוצעה התמחרות וההצעה הזוכה היתה ל-5 מיליון שקל של חברת קינגסטון. ממש לפני הגשת הבקשה לביהמ"ש עו"ד נוב קיבלה שתי הצעות נוספות: הצעה בהיקף 6.2 מיליון שקל התקבלה מחברה ששמה לא נמסר, והצעה נוספת בהיקף 7 מיליון שקל התקבלה מחברה המיוצגת ע"י דוד תדמור, הממונה על ההגבלים העסקיים לשעבר.

נוב ביקשה מביהמ"ש לקיים התמחרות נוספת, וזה נתן לצדדים זמן תגובה של 14 יום בעניין. מודו צברה בשלושת שנותיה יותר מ-100 פטנטים, מה שהפך לנכס העיקרי שלה. לדברי נוב: "היו לא מעט מתעניינים בפטנטים מהארץ ומהעולם".

נוב מסרה ל"גלובס" כי למעט הפטנטים ומכשירי הסלולר שבמלאי, כונס הנכסים מכר את כל הציוד המשרדי של מודו, ציוד מעבדות, ושאר הנכסים שהניבו לקופת הכונס כ-3 מיליון שקל עד כה. הפטנטים יניבו את מירב הכספים לקופתה של מודו, ולצד מכשירי הסלולר צפויים לגייס עוד לא מעט כסף.

לפי הבקשה מבית המשפט, שהגיעה לידי "גלובס", נוב מבקשת להעביר לחברה הרוכשת את הבעלות על הפטנטים של מודו, כשהם נקיים מכל שעבוד או עיקול. אחד המשקיעים במודו, דיוויד סאן, טוען שיש בידיו שעבוד על הפטנטים, וכי הוא שני לזה של בנק דיסקונט.

כישלון חרוץ בהנפקה

מודו חייבת לנושיה עשרות מיליוני שקלים - מתוך זה כ-15 מיליון שקל לנושה המרכזי בנק דיסקונט, ועוד כ-3 מיליון שקל לעובדים שביקשו בפברואר בקשת פירוק לחברה. כונסת הנכסים מונתה לחברה בדצמבר אשתקד בעקבות בקשה של בנק דיסקונט, לאחר שחובות החברה לבנק הצטברו לכ-21.3 מיליון שקל.

סך הפסדיה של מודו מוערך בכ-450 מיליון שקל, והיא בחובות למשקיעים, לעובדים ולספקים. דב מורן, המייסד והמנכ"ל של החברה שהתפרקה, אמר היום ל"גלובס", כי למעשה הוא כבר מספר חודשים לא בחברה, וכל הפעילות מתבצעת במסגרת כונס הנכסים.

מודו פיתחה טלפונים סלולריים מודולריים, והתמקדה בשני דגמים עיקריים: הראשון הוא "מודו T", והשני מכשיר טלפון המבוסס על תקשורת WiFi (מודו W), ובשניהם הקפידה החברה לבדל את המכשירים מאחרים באמצעות גודל קומפקטי ומשקל נמוך, ולא פחות חשוב - במחיר תחרותי.

בנובמבר אשתקד הודיעה מודו על כישלון ההנפקה שלה בבורסה בתל-אביב. החברה ביקשה להנפיק את מניותיה ולגייס עד 145 מיליון שקל לפי שווי של כ-330 מיליון שקל אחרי הכסף - תוכנית שכשלה לאחר שלא נרשמה היענות מצד המשקיעים. סך-הכל גייסה החברה סכום עתק של 124 מיליון דולר (גם בהלוואות), שנשרף ברובו.

דב מורן אמר לאחר כישלון ההנפקה, כי "לא הצלחנו בתהליך ההנפקה וגיוס הכספים בתל-אביב. אנחנו הולכים למסור למרבית עובדינו הודעה על סיום עבודתם. התהליך הוא עצוב, אנחנו עדיין מאמינים שלחברה יש פוטנציאל אדיר". מאז הכישלון פוטרו כל 130 עובדי מודו.