אפוסנס נכנסת לניסוי קליני נוסף; זכתה במימון ה-NIH

אפוסנס תקבל את הנתונים הקליניים שייאספו במסגרת הניסוי בכמה עשרות חולי סרטן מוח ■ ההסכם מצטרף להסכמים דומים של אפוסנס עם ענקיות התרופות GSK ו-Roche

חברת אפוסנס , העוסקת בפיתוח מוצרי הדמיה ותרופות מולקולריות, הודיעה היום (א') כי היא נכנסת לניסוי קליני נוסף בטכנולוגיית ה-EarliTest. ארגון הבריאות הממשלתי של ארה"ב, ה-NIH, יממן מחקר לבחינת השימוש במערכת ה-EarliTest של אפוסנס להערכת יעילות הטיפול האנטי סרטני בחולי סרטן מוח מסוג GBM.

אפוסנס חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם אוניברסיטת פיטסבורג האמריקנית, ולפיו תקבל האוניברסיטה זכות שימוש בטכנולוגיה של אפוסנס לטובת ביצוע מחקר בחולי סרטן GBM, הנחשב לנפוץ ביותר בין סוגי סרטן המוח, וזאת במימון שיתקבל מארגון הבריאות האמריקני.

בכוונת אוניברסיטת פיטסבורג לבצע מחקר קליני שיבחן את יעילות מערכת ה-EarliTest ובסמן המולקולארי (ML-10) של אפוסנס כדי להעריך את יעילות הטיפול בשלבים מוקדמים. הדמיה של יעילות טיפול בסוג סרטן זה נחשבת לאחת הקשות. MRI, שהיא השיטה הרגישה ביותר כיום למטרה זו, שוגה בכמחצית מהמקרים בהם היא מראה על כישלון של הטיפול.

הנתונים הקליניים של מערכת ה-EarliTest שייאספו במסגרת הניסוי עשויים לסייע לאפוסנס גם לצורך אישור ה-FDA בעתיד כחלק מהליך האישור הרגולטורי של מערכת ההדמיה המולקולארית של החברה.

לאפוסנס הסכמים לשיתוף-פעולה קליני לא בלעדי בתחום ההדמיה המולקולארית גם עם שתי ענקיות התרופות גלקסו סמית קליין (GSK) ורוש (Roche). על פי ההסכמים, ענקיות הפארמה רשאיות לעשות שימוש במערכת ה-EarliTest של אפוסנס לצורך הדמיה מולקולארית במסגרת ניסויים קליניים שהן מבצעות להערכת טיפולים חדשים בתחום האונקולוגיה, ובתמורה רשאית אפוסנס לעשות שימוש בנתונים הקליניים הנאספים במסגרת ניסויים אלו למטרות רגולטוריות.

מנכ"ל אפוסנס, יורם אשרי, מסר כי "אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם מוסד אקדמי מוביל בתחום הסרטן כאוניברסיטת פיטסבורג ועל כך שארגון ה-NIH היוקרתי החליט לממן את המחקר במערכת ה-EarliTest שלנו. אנו רואים ברכה בריבוי הגופים המובילים, מהאקדמיה ומתעשיות הפארמה העולמית, אשר מזהים את טכנולוגיית ההדמיה של אפוסנס כמענה לחוסר המתמשך בכלים להערכת יעילות טיפול אנטי-סרטני כבר בשלבים מוקדמים של הטיפול, במקום שבועות וחודשים לאחריו".