מכה לכיס: מחיר הדלק עלול לעלות השבוע מעל 7.5 שקלים

מחיר ליטר בנזין 95 בשירות מלא עומד כיום על 7.43 שקלים ■ עליית מחירי הנפט בעקבות האירועים בלוב היא בין הגורמים המרכזיים לעלייה הצפויה

מחירי הבנזין לחודש אפריל יחצו את קו ה-7.5 שקלים לליטר, כך העריכו הבוקר (א') בשוק האנרגיה. מדובר בהתייקרות של 7-8 אגורות לעומת המחיר הנוכחי העומד על 7.43 שקלים לליטר. כמו בחודש שעבר גם הפעם נובעת ההתייקרות מהעלייה במחירה של חבית נפט על רקע המלחמה בלוב והתפשטות המהומות ברחבי המזרח התיכון.

בחודש שעבר התייקר מחיר הבנזין ב-28 אגורות לליטר (4%) והגיע ל-7.30 שקלים בתדלוק בשירות עצמי.

ההתייקרות במחיר הבנזין הייתה יכולה להיות חדה אף יותר אלמלא החלטת שר התשתיות ד"ר עוזי לנדאו להקפיא את עדכון מרווח השיווק של חברות הדלק. נכון להיום עומד מרווח השיווק על 70 אגורות שהם קצת פחות מ-10 אחוז מהמחיר הכולל. במסגרת העדכון היה מרווח השיווק אמור לעלות בכ-2 אגורות.

מרכיב הבנזין הבינלאומי מהווה כשליש (36%) מהמחיר הסופי של ליטר 95 אוקטן הנמכר בתחנות הדלק. שאר המרכיבים הם הבלו (40%), המע"מ (14%), ודלף (1%). מחיר הבנזין הבינלאומי מתעדכן בסוף כל חודש לפי ממוצע העסקאות בארבעת ימי העבודה האחרונים בחודש בעיר LAVERA שבדרום צרפת. יצוין כי שוק הבנזין בעיר הצרפתית מושפע באופן חריג מהנעשה בלוב, כיון שהיא אחת מספקיות הנפט העיקריות לסוחרים באזור.