אכזבה לשר לנדאו: אמנון שפירה לא הודח על ידי הממשלה

יו"ר רשות החשמל יסיים את תפקידו בספטמבר הקרוב לכל המאוחר ■ שר התשתיות מנסה להדיח את שפירה מזה כשנה על רקע משבר אמון בין האישים

יו"ר רשות החשמל אמנון שפירה יסיים את תפקידו בספטמבר הקרוב לכל המאוחר, כך סוכם הבוקר (א') במגעים בין פרקליטיו של שפירה למזכיר הממשלה. הממשלה הייתה אמורה להחליט היום על הדחתו של שפירה אולם ברגע האחרון הוחלט להוריד את הנושא מסדר יומה של הממשלה. מדובר באכזבה לשר התשתיות ד"ר עוזי לנדאו המנסה להדיח את שפירה מתפקידו זה כשנה על-רקע משבר אמון בין האישים.

ההחלטה התקבלה לאחר שהושג הסדר עם פרקליטיו של שפירה עורכי הדין מיכאל נאור ושרון קליינמן שבמסגרתו התחייב שפירה לפרוש בספטמבר הקרוב, במלאת חמש שנים לכהונתו בפועל. שפירה קיבל את מינוי הקבע באפריל 2007 אך הוא ממלא בפועל את התפקיד מאז ספטמבר 2006.

עו"ד נאור הביע קורת רוח מהסיכום שהושג וציין כי הוא מאפשר לשפירה לפרוש בכבוד בסיום קדנציה מלאה. במסגרת הסיכום הוחלט כי מחליפו של שפירה ייבחר על-ידי וועדת איתור שתמנה הממשלה ובדרך זו תיחסם האפשרות שימונה לשפירה מחליף זמני. שפירה הסכים להקדים את פרישתו לחודש יולי לכל המוקדם במידה והמועמד להחליפו ייבחר לפני מועד פרישתו המתוכנן.

מקורבי השר לנדאו אמרו ל"גלובס" לא מדובר באכזבה מבחינתו. לדבריהם לו לא היה מושג הסיכום והממשלה הייתה מצביעה בעד הדחתו של שפירה יתכן שהיה מצליח לעכב את ביצוע ההחלטה למועד מאוחר בהרבה מזה שסוכם עמו במסגרת הסדר הפשרה. "מדובר בהתפתחות חיובית" אמרו בלשכת השר "המסר של השר עבר: מי שאינו משתף פעולה לא יוכל להמשיך לכהן בתפקיד".