אתרי סלולר של מפעילים ותיקים ישמשו המפעילים החדשים

הצעת חוק ממשלתית שנועדה לשפר את איכות שירותי הסלולר: המפעילים הוותיקים יידעו את החדשים על כל אתר חדש שהם מקימים, והם יחליטו האם הם רוצים להשתמש בו

הצוות הבין-משרדי לנושא שיתוף אתרי סלולר מגבש הצעת חוק ממשלתית שתסדיר את נושא שיתוף האתרים בישראל. על פי המתווה שמגבש הצוות, כל אתר סלולרי חדש שיוקם ייבנה כאתר שניתן יהיה לשתף בו ציוד של שחקנים חדשים. המפעילים הוותיקים יידעו את המפעילים החדשים על כל אתר חדש שהם מקימים, והם יחליטו האם הם רוצים להצטרף ולהשתמש בו.

חברות הסלולר מספקות קליטה ושידור סלולריים ע"י רשת אתרי שידור הפרוסים על גגות ועל תרנים בכל רחבי הארץ. כל אתר סלולרי כזה משרת כמה אלפי לקוחות סביבו, וכיום לכל מפעיל סלולרי אתרים סלולריים משל עצמו.

שיתוף אתרים סלולריים הוא צו השעה לנוכח הקושי שמערימות רשויות מקומיות בהקמת אתרים סלולריים בתחומן. בכך פוגעות הרשויות באזרחים שאינם יכולים לקבל שירותי סלולר ברמה איכותית בשל היעדר קליטה והיעדר כיסוי של אנטנות סלולריות. עובדה זו מקשה על השחקנים החדשים שאמורים להיכנס לשוק ולהגביר את התחרות בענף. לשם כך אחד הפתרונות האפשריים הוא שיתוף אתרים כך שבמקום שלכל מפעיל תהיה אנטנה משלו, יוכלו כמה מפעילים לעלות על אותו תורן (תלוי, כמובן, בנסיבות הקמתו של אותו אתר והיכן הוא ממוקם).

הצוות הבין-משרדי כולל נציגים מהמשרד להגנת הסביבה, משרד האוצר, משרד התקשורת ומשרד הפנים וכן מהרשות להגבלים עסקיים. על פי הערכות, בישראל כל חברה מקימה 100-200 אתרים בשנה, ואם אתרים אלה יהיו פתוחים למפעילים חדשים, תהיה בכך הקלה מסוימת בקושי לבנות רשת סלולרית.

נציין כי רשות ההגבלים מוכנה לשקול להקל בשיתוף אתרים בתנאי שהוא לא יהיה פרוץ לחלוטין, ושהמפעילים לא יוכלו לשתף פעולה ביניהם ברמה שתפגע בתחרות ובהשקעות. כלומר, בכל מקרה הרשות מתנגדת להקמת רשת סלולרית משותפת לכמה מפעילים, אבל היא תהיה מוכנה לשקול הקלות למפעילים חדשים.