עימות בבג"ץ: בן-גביר לח"כ זועבי - "מחבלת, תחזרי ללוב"

ח"כ חנין זועבי בתגובה לדברי פעיל הימין: "אני מרגישה הכי נוח במולדת שלי" ■ העימות בבג"ץ התפתח בתום הדיון בעתירתה של זועבי בעניין שלילת זכויותיה הפרלמנטריות

עימות נרשם היום (ב') בבג"ץ בתום הדיון בעתירתה של ח"כ חנין זועבי בעניין שלילת זכויותיה הפרלמנטריות. פעיל הימין איתמר בן-גביר שהגיע למקום קרא לעבר זועבי: "מחבלת, תחזרי לקדאפי".

חילופי הדברים בין ח"כ זועבי ממפלגת בל"ד לבין פעילי ימין שהגיעו למקום, בהם גם ברוך מרזל וח"כ מיכאל בן-ארי, התרחשו בתוך אולם הדיונים. בן-גביר כינה את זועבי "מחבלת" ואמר לה: "קדאפי מחכה לך, תחזרי ללוב". בתגובה לקריאות ענתה חברת הכנסת: "אני מרגישה הכי נוח במולדת שלי".

לאחר שהתחיל הדיון נרגעו הרוחות. במהלך חילופי הדברים השופטים פנו לנציג המדינה, עו"ד אייל ינון, ושאלו אותו מדוע היועץ המשפטי לממשלה לא התייצב בדיון כדי להסביר את אמירתו כי השתתפות במשט לעזה היא "מעשה לא ראוי".

בנוסף ציינו השופטים כי הם שוקלים האם לקיים את הדיון בהרכב מורחב, מכיוון שמדובר בסוגיה עמוקה וכבדה.

בחודש יולי האחרון שללה הכנסת את זכויותיה של זועבי, בעקבות השתתפותה במשט הטורקי על ספינת ה"מרמרה". בעקבות ההחלטה בוטלה זכות היתר שלה לצאת מהמדינה, נלקח ממנה הדרכון הדיפלומטי, ונשללה ממנה השתתפות המדינה בהוצאות משפטיות.