ביהמ"ש: פוזיילוב העתיקו את הטבעת הנמכרת ביותר של ה.שטרן

נקבע כי אריה פוזיילוב וחברת התכשיטים שבבעלותו העתיקו טבעת של ה.שטרן בשם "ג'וליאנה", וכי יש להשמיד כל העתק ולפצות את ה.שטרן כספית

בתום 5 שנים של דיונים, בית המשפט המחוזי בתל-אביב קבע לפני כשבוע כי אריה פוזיילוב וחברת התכשיטים שבבעלותו העתיקו את אחד התכשיטים המצליחים ביותר של חברת התכשיטים ה.שטרן - טבעת בשם "ג'וליאנה", וכי יש להשמיד כל העתק ולפצות את ה.שטרן כספית.

טענתה של ה.שטרן כי פוזיילוב, שמחזיק בין השאר ב"בורסה לתכשיטים" וב"יהלומיי פוזיילוב", הפר סימן מסחר רשום אף שהעתיק את הטבעת בהבדל אחד - במקום כוכב בעל 5 צלעות ("מגן שלמה"), עשה שימוש בכוכב בעל 6 צלעות ("מגן דוד"), נדחתה.

טענה נוספת של ה.שטרן, כי קיים אלמנט של מוניטין בטבעת, התקבלה, אך לא הוכח כי הנתבעים פגעו במוניטין, גזלו ממנו או הפחיתו מערכו של המותג כתוצאה מכך.

אלא שטענה אחרת של ה.שטרן בנוגע להפרת זכויות יוצרים התקבלה, וזאת כל עוד, כך נקבע, הטבעת המועתקת כוללת את 3 האלמנטים שמהם מורכבת הטבעת המקורית: עיצוב צילנדרי מלבני המשובץ ביהלומים, שיבוץ של כוכב אחד בחלק החיצוני של הטבעת וכוכבים מוטבעים בחלקה הפנימי.

"לדעתי, בין הטבעות קיים דמיון מהותי, שכן הנתבעים לא הצליחו להצביע ולו על תכשיט אחד נוסף שלהם או של אחרים, בו משולבים שלושת האלמנטים. אין זה סביר כי שילוב האלמנטים רק בטבעת זו הינו פרי של סיבה אחרת חוץ מהעתקת השילוב מטבעת התובעות".

בית המשפט הורה לפוזיילוב לחדול מכל עיסוק מסחרי בטבעת, כולל ייצור, אחסון, שיווק, הצגה, הפצה או פרסום של הטבעות. בנוסף, נקבע כי יש לאסוף ולהתיך את כל הטבעות המפירות ולהשמיד תבניות יציקה וגלופות בנוכחות נציגי ה.שטרן.

עוד הוחלט כי על ה.שטרן לבחור באחד מבין שני הסעדים הבאים: 1. פיצוי בסכום של 20 אלף שקל 2. השבת הרווחים ממכירת הטבעת מהם התעשרו הנתבעים שלא כדין - סעד שיצריך מה.שטרן לבדוק את ספרי החשבונות של פוזיילוב.