עובדי גוגל החלו בבדיקות פנימיות להשקת מיזם המוזיקה

שירות Google Music, שהשקתו התעכבה, יאפשר אחסון מוזיקה בשרתים מרוחקים וגישה אליהם מכל מכשיר

ענקית האינטרנט גוגל מדברת על השקת שירות המוזיקה Google Music כבר זמן רב. אבל עד כה לא נראו סימנים להתקדמות בנושא, ועלה החשש כי משהו בפרויקט נתקע.

כעת, על-פי פרסום באתר Cnet, נראה כי גוגל החלה בבדיקות פנימיות לשירות המוזיקה במטרה להשיק אותו בקרוב. ייתכן כי תהיה זו אחת ההשקות הראשונות של לארי פייג', ממייסדי גוגל, כמנכ"ל החדש של גוגל במקומו של אריק שמידט שיעזוב את תפקידו.

גורמים בתעשיית המוזיקה אמרו ל-Cnet כי עובדיה של ענקית האינטרנט החלו בתהליך בדיקה פנימי של השירות, כדי לבדוק את איכויותיו, פעולותיו והיעדר באגים ושגיאות למיניהם לפני ההשקה הרשמית.

גם אפל בתמונה

לפני כשבועיים, דיווח גולש בפורום של אתר XDA Developers כי נתקל בטעות בשירות גוגל מיוזיק לאחר שהתקין את הגירסה האחרונה של מערכת ההפעלה הסלולרית אנדרואיד על גבי מכשיר הטלפון שלו - כלומר טרם ההשקה הרשמית. נראה כי אכן הייתה זו גירסה פעילה של השירות.

מבחינה טכנולוגית, נדמה כי גוגל מיוזיק, שיעבוד על טכנולוגיית סטרימינג ויזרים שירים למשתמשי הטלפונים והמכשירים הניידים המחוברים לרשת, כבר מוכן לשימוש, אבל ההשקה הממשית מתעכבת בשל מחסור ברכיב החשוב ביותר בשירות: המוזיקה.

זו גם הסיבה לעיכוב שהתרחש בהשקה. בכירים בגוגל אמרו בשנה שעברה למנהלי חברות התקליטים הגדולות כי הם מקווים שהשירות יושק כבר בסוף 2010. הם הוסיפו כי באחרונה תכננה גוגל להדגים את השירות במהלך ועידת המוזיקה SXSW, אך לא ביצעה זאת בסופו של דבר. נראה כי המשא-ומתן עם חברות התקליטים בעיצומו, והדחייה בהשקה קשורה בעיקר למורכבות הנושא.

גוגל מבקשת לאחסן בשרתיה את ספריות המוזיקה של המשתמשים בשירות, כך שניתן יהיה לגשת לשירים מכל מחשב או מכשיר נייד.

גם אפל, לפי ההערכות, מנהלת משא-ומתן עם חברות התקליטים על שירות דומה של מוזיקה שיאוחסן בענן מחשוב.

מבחינת חברות התקליטים, זהו תחום חדש למדי, ואין להן תבנית קיימת עבור עסקאות כאלה. לכן, החברות בוחנות בשבע עיניים את התוכניות של גוגל ואפל לשירותי מוזיקה מבוססי ענן מחשוב.