מדיקה קיבלה הארכה במכרז קרנות הביומד הממשלתיות

ל"גלובס" נודע כי הקרן בניהולו של אהוד גלר לא תצליח לעמוד בלוחות הזמנים ולגייס את סכום המינימום - 74 מיליון דולר - עד סוף אפריל ■ תמשיך בנסיונות הגיוס

המכרז על קרנות הביומד הממשלתיות המוקמות בתמיכת משרדי התמ"ת והאוצר, מתקרב לסגירתו הרשמית. ל"גלובס" נודע כי קרן מדיקה, בניהולו של אהוד גלר, לא תצליח לעמוד בלוחות הזמנים ולגייס את סכום המינימום - 74 מיליון דולר - עד סוף אפריל. על-כן קיבלה הקרן הארכה, והיא תמשיך בנסיונות הגיוס במשך כמה חודשים נוספים.

מדיקה עמדה ביעד הביניים שהציבו האוצר והתמ"ת - להציג עד אוקטובר 2010 מכתבי כוונות (LOI) המעידים על נכונותם של משקיעים להשקיע בה לפחות מחצית מן הסכום המינימלי.

מתן ההארכה מלמד כי נציגי הממשלה הרלבנטיים מאמינים שמדיקה תוכל לגייס את הסכום, אחרת לא היה בה טעם. מקרן מדיקה טרם התקבלה תגובה.

אורבימד תסיים את הגיוס לפני פסח

קרן אורבימד היא הקרן היחידה הצפויה לסיים את הגיוס עד לתאריך היעד הרשמי. ל"גלובס" נודע כי היא צפויה לסיים את הגיוס לפני פסח, וכי השיגה סכומים גבוהים יותר מהמינימום הדרוש. אורבימד צפויה להיות הקרן המובילה במכרז מבחינת זמני הגיוס וגובה הסכום, ועל כך תקבל מן הממשלה בונוס בהיקף שעדיין לא נקבע.

פעילות אורבימד בישראל מנוהלת על-ידי ענת נשיץ, ד"ר ניסים דרוויש וארז חיימוביץ', יחד עם ג'ונתן סילברסטיין, שותף באורבימד האמריקנית, ובתמיכה של איה יעקובוביץ', שתשמש שותפה עצמאית בקרן. על המשקיעים בקרן נמנית טבע, שכבר התחייבה להשקעה של 25 מיליון דולר, כך על-פי דוחותיה.

במכרז קרנות הביומד הממשלתיות השתתפו שתי קרנות נוספות - פיטנגו שפרשה מהמרוץ בתחילת הדרך; וקרן Baycity capital בשותפות קבוצת אקספדיו, שלא הצליחה לעמוד ביעד הביניים.

לאוצר ולתמ"ת יש אינטרס להתאמץ כדי לאפשר למדיקה לסיים את הגיוס בהצלחה (במסגרת חוקי המכרז) כדי לא להיוותר עם קרן אחת בלבד. אם בכל זאת תישאר אורבימד לבדה, רשאית המדינה להגדיל את התמיכה בה, כך שהקרן תנהל בסופו של דבר עד 150 מיליון שקל.

מיזם הקרנות נועד לעודד השקעות בחברות פיתוח תרופות בפרט, וחברות ביומד בכלל. המטרה היא למנוע מכירה של חברות צעירות בסכומים נמוכים מדי, וכן להביא משקיעים מהעולם שעד כה לא פעלו פה.