גיגה-ספייסס מנהלת מו"מ למכירתה ב-50-100 מיליון דולר

בעלת המניות קרדן: החברות נוקיה וסופטוור AG הביעו עניין בסטארט-אפ הישראלי

הדוח השנתי של חברת קרדן טכנולוגיות, זרוע ההשקעה בחברות היי-טק של קבוצת קרדן, התמקד במימוש הקרב של שתי האחזקות המרכזיות שלהן - חברת FIS וחברת עידית, שתיהן מספקות תוכנה לתחום. החברות, כך נודע לפני שבוע, יירכשו על-ידי סאפיינס בתמורה ל-75 מיליון דולר לשתיהן יחד.

עבור קרדן טכנולוגיות, זו בשורה משמחת במיוחד, בעיקר לאחר שבשנים 2008-2009 מחקה החברה חלק ניכר מהשקעתה בחברות בעקבות ירידת ערך של FIS.

עמוק בתוך הדוחות התגלתה בשורה נוספת. האחזקה השלישית הבולטת של קרדן טכנולוגיות היא חברת הסטארט-אפ GigaSpaces, שבה מחזיקה החברה בשותפות עם פורומולה ויז'ן 13%, ושהייתה ברשימת החברות המבטיחות של "גלובס" לשנת 2007, חברה שהיו"ר שלה הוא סם סומך.

מתברר, כי גיגה-ספייסס נמצאת על המדף ומנהלת מו"מ למכירתה. ההערכות הן כי אם החברה תשמור על קצבי הגידול שלה גם ב-2011, הרי שמכירה שלה יכולה להתרחש לפי שווי של 50-100 מיליון דולר, על-פי המכפילים הגבוהים שמהם נהנות כעת החברות הפעילות בתחום מחשוב הענן.

"ברבעון האחרון", מפרטת קרדן בדו"ח, "ניגשו לגיגה-ספייסס החברות Software AG ונוקיה". כמו-כן, מעריכה קרדן כי הפעילות בתחום ענן המחשוב, יכולה למשוך חברות שמעוניינות לספק שירות דומה, אך אין להן את הטכנולוגיה.

יוסי גל-און ונתי שלום, שמכהן כסמנכ"ל טכנולוגיות, הקימו את גיגה-ספייסס ב-2000. החברה מפתחת שכבת תוכנה (תווכה, או Middleware) המיועדת לסביבת מחשוב שמאופיינת ברשתות Grid, כלומר קישור מהיר בין המשאבים (עיבוד או זיכרון) של מחשבים שונים. על-פי IVC, החברה גייסה מאז הקמתה 21 מיליון דולר מגופי ההשקעה אינטל קפיטל, BRM, פורמולה ויז'ן ופלנוס.

התקרבה לאיזון תפעולי אחרי קיצוצים

המספרים של גיגה-ספייסס אינם מבטיחים אקזיט מסעיר במיוחד. החברה אמנם הצליחה להגיע למכירות של 10-15 מיליון דולר בשנים 2006-2007, וביצעה בסוף 2007 גיוס לפי שווי של 52 מיליון דולר.

אולם, השנים 2008-2009 היו פחות מוצלחות עבורה. את 2008 סיימה החברה עם מכירות של 7 מיליון דולר, ועל-פי הערכות את 2009 סיימה ברמה דומה. כמו-כן, ביצעה החברה קיצוצים במהלך 2009 מה שאפשר לה להתקרב לאיזון תפעולי. קרדן מציינת בדו"ח כי מכירות החברה גדלו ב-50% במהלך 2010 כתוצאה מהגאות במחשוב הענן.