עונת הגיוסים: באדפטיוי הושקעו 20 מ' ד'; וויקס גייסה 40 מ' ד'

Adap.tv פועלת בתחום פרסום בוידיאו ■ הפלטפורמה שפיתחה וויקס מאפשרת להקים אתרים בקלות

חברת הטכנולוגיה הישראלית Adap.tv גייסה 20 מיליון דולר במסגרת סבב גיוס שלישי.adap.tv פיתחה ומפעילה את זירת המסחר הגדולה ביותר לפרסום בסרטי וידיאו באינטרנט. המערכת של החברה מאפשרת למפרסמים לקנות שטח בסרטי וידיאו, כאשר הפלטפורמה מתאימה את הפרסום לתוכן הסרט. החברה גייסה עד היום 47.5 מיליון דולר אחרי הכסף.

אמיר אשכנזי, מנכ"ל החברה ומי שהיה בין מקימי שופינג.קום, וטג גרנגר, המנהל הטכנולוגי בחברה ודוקטורנט באוניברסיטת סטנפורד, הקימו את Adap.tv ב-2007.

פועלת בשוק בצמיחה מואצת

את סבב הגיוס הנוכחי הובילה קרן ההון סיכון האמריקנית בסמר ונצ'רס, והשתתפו בו גם המשקיעים הקודמים בחברה - קרן ההון סיכון הישראלית ג'מיני והקרנות האמריקניות רדפוינט ונצ'רס וספארק קפיטל.

Adap.tv החלה את דרכה בתוכנית קרן ג'מיני. זמן קצר לאחר שהשיקה את הפלטפורמה שלה יצאה לגיוס הון נוסף. החברה פועלת בשוק שנמצא בצמיחה מואצת והיא נחשבת למובילה בו. ואכן בשנה האחרונה, היא חווה צמיחה גדולה בהכנסות ובהיקפי פעולתה. על-פי איגוד IAB, במחצית הראשונה של 2010 צמח תחום הפרסום בווידיאו באינטרנט ב-82%, בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2009.

דניאל כהן, שותף בקרן ההון סיכון ג'מיני, המשקיעה בחברה, אמר כי הגיוס יאפשר לחברה להמשיך בצמיחה המואצת ולשמור על מקומה כמובילת השוק: "שוק הפרסום בווידיאו חווה גידול מהיר והוא בעל פוטנציאל ענק. יותר אנשים רואים וידיאו באינטרנט, ובמקביל יותר מפרסמים פונים לתחום הזה. Adap.tv היא זירת המסחר הגדולה בתחום, וכדי לשמר את המוצר צריך להתרחב".

לחברה יש יותר מ-60 מיליון צופים יחודיים, והיא מפיצה 1.8 מיליארד פרסומות בחודש.

מאמינים בהקמת אתרים בקלות

גם חברת וויקס, שהייתה אחת מהחברות המבטיחות של "גלובס" לשנת 2010, גייסה 40 מיליון דולר. וויקס מפתחת פלטפורמה לבניית אתרי פלאש, ומאפשרת הקמת אתרי אינטרנט בקלות. המשקיעים שלה הם בנצ'מרק קפיטל, בסמר ונצ'רס, אינסייט, DAG ונצ'רס ומנגרוב קפיטל. ההון שגייסה ישמש להשקת פתרונות לתחום המובייל, ולבסס את שירות הפייסבוק שהיא מציעה.

אבישי אברהמי וגיורא קפלן הקימו את החברה בשנת 2006, ומאז היא גייסה 61 מיליון דולר, כולל הסבב הנוכחי.