היסטוריה באיטליה: רומא עוברת לידיים זרות

67% מאחזקות המועדון, שיהפוך לראשון בסרייה ‏A‏ בשליטה זרה, יירכשו על-ידי קבוצת אמריקנים עבור 77 מיליון אירו בראשות תומאס די-בנדטו

‎תומאס די-בנדטו האמריקני, המחזיק בחברת השקעות "ג'נקשן אינבסטורס" שבסיסה בבוסטון, ישלים ב-24 השעות הקרובות את רכישתה של רומא האיטלקית. די-בנדטו יוביל קבוצת רכישה של אמריקנים נוספים, ובכך יהפכו הג'יאלורוסי למועדון הכדורגל הראשון בתולדות הסרייה ‏A‏ שעובר לבעלות זרה.

‏העסקה, עבור 67% מהאחזקות של המועדון, עומדת לפי ה"גאזטה דלו ספורט" על 77 מיליון אירו, שהיו בידי בנק ‏UniCredit‏ בחודשים האחרונים (ולפני כן, במשך שנים ארוכות, בידי משפחת סנסי). כעת יאלץ די-בנדטו להתמודד עם חובותיה של רומא, המוערכים ב-40 מיליון אירו.

‏‏די-בנדטו, שמשמש כאחד מ-13 השותפים ב-‏NESV‏, החברה המחזיקה בקבוצת הבייסבול בוסטון רד-סוקס ובקבוצת הכדורגל האנגלית ליברפול, אמר: "נצטרך לאזן את התקציב של רומא, ולהכין את הקבוצה כך שתעמוד בתנאי הפייננשל פייר-פליי, שכרגע היא לא עומדת בהם".

לטענת די-בנדטו, קבוצת המשקיעים שלו תעשה הכל כדי להעביר את רומא מאצטדיון "האולימפיקו" המיושן ברומא. "אנחנו צריכים אצטדיון חדש, בסגנון אנגלי, עם קהל שיושב קרוב לקווים. האוהדים שלנו ראויים למתקן טוב יותר".

רומא, שהודחה החודש מליגת האלופות אחרי שהפסידה בשמינית הגמר לשחטאר דונייצק, מדורגת נכון לעכשיו במקום ה-6 בליגה האיטלקית.