רציו: סיכוי של 10% לעדכון מעלה של רזרבות הגז ב"לוויתן"

פוטנציאל הרזבות המירבי של מאגר "לוויתן" עולה על 21 טריליון רגל מעוקב (TCF) ■ נתונים מדויקים יותר צפויים להתקבל לאחר שיסתיימו קידוחי האימות "לוויתן 2" ו-"לוויתן 3"

פוטנציאל הרזבות המירבי של מאגר "לוויתן" עולה על 21 טריליון רגל מעוקבת (TCF), כך מדווחת היום (ג') לבורסה רציו השותפות בקידוח (15%). יצוין כי הנתונים החדשים אינם מהווים שינוי מהותי של האומדנים שפורסמו עד כה אלא נותנים מושג על גודל האפסייד שיש למאגר.

על-פי ממצאי הקידוח עד כה עומד גודלו המשוער של המאגר על 16 TCF, ואולם קיימת הסתברות של 10% (P3) כי גודלו של המאגר גדול יותר ב-25%. האומדן הנמוך ביותר עומד על 10.5 TCF. כזכור, רציו דיווחה על כמות גז של 16 TCF ב"לוויתן". נתונים מדויקים יותר צפויים להתקבל לאחר שיסתיימו קידוחי האימות "לוויתן 2" ו"לוויתן 3".

נזכיר כי לאחרונה הגיעה אסדת הקידוח Pride North America לישראל והחלה בקידוח האימות ב"לוויתן 2". הפרייד קודחת במקביל לאסדה הנוכחית, ה-Sedco Express.

נזכיר כי השוק ממתין לתוצאות קידוחי הנפט ב"לוויתן" ,כאשר על פי הערכות, בשכבת הנפט השנייה, הנמצאת בעומק של 5,800 מטר, קיימת הסתברות של 17% להימצאות עתודות נפט בר הפקה בהיקף של 3 מיליארד חביות. בשכבת המטרה השלישית, בעומק של 7,200 מטר, ישנה הסתברות של 8% להימצאות מאגר נפט בהיקף של 1.2 מיליארד חביות נפט.